‘Omdat we steeds meer data verzamelen, zijn sommige bedrijven het overzicht kwijt. Wij willen klanten graag helpen hier meer inzicht in te krijgen.’ Het Waalwijkse bedrijf Aorta maakt hierbij onderscheid tussen de oude en de nieuwe wereld. ‘Omdat er zoveel verandert, zitten veel organisaties in een transformatieproces. Wilden we vroeger alleen weten wat, waar en hoeveel er werd geproduceerd, nu willen bedrijven hun concurrenten voor zijn door efficiënter te werken. Je hebt hiervoor ander inzicht in de verschillende informatiegegevens (documenten, brieven, email, websiteinformatie) nodig. Aangezien het vaak gegevens zijn die je moeilijk met elkaar kunt vergelijken, kunnen we onze klanten daarin ondersteunen.’
Laagdrempelig
De technologie van Oracle waar Aorta mee werkt, biedt bedrijven de mogelijkheid om snel inzicht te krijgen in Big Data. ‘Zodra bedrijven gaan inzien wat de werkelijke potentie van hun data is, levert dit hen uiteindelijk meer toegevoegde waarde op.’ Leander is zich ervan bewust dat bedrijven aarzelen. ‘Omdat er zoveel mogelijk is, is de stap voor organisaties vaak te groot.’ Om de overgang naar de huidige trend wat te versoepelen, heeft Aorta een laagdrempelige service ontwikkeld voor de markt: Knowledge Discovery. ‘Op een toegankelijke manier gaan we met onze klant op ontdekkingsreis naar nieuwe mogelijkheden. Ruiken aan wat Big Data nu eigenlijk is. Samen grasduinen door het enorme aanbod
dat er ligt. De centrale vraag is: wat betekenen de gegevens voor onze business?’
Zelf ervaren
Dat het inzetten van Business Intelligence uiteindelijk leidt naar hét succes van een bedrijf, daar moeten relaties zich vaak zelf van overtuigen. ‘Dat kunnen ze met Knowledge Discovery zelf ervaren. Samen bekijken we de mogelijkheden en ontdekken we de potentie van concurrentievoordeel. Dit doen we als betrokken partners, op een gemoedelijke, maar professionele manier. Omdat voor ons de lat erg hoog ligt, gaan we hierin heel ver. Want we streven altijd naar het overtreffen van hun verwachtingen.’