Zoutelande, zon, zee en een pilsje; dit is de plek waar Albert tien jaar geleden het ambitieuze idee kreeg zichzelf te onderscheiden. Zijn dochters Féline en Juliette zijn de naamgevers van zijn automatiseringsbedrijf. Albert verzamelt een aantal goede mensen om zich heen en maakt het verschil in de markt. Albert vertelt: ‘Ik kan geen onderscheid maken in producten, dus moet ik het op een andere manier doen. Ik focus me op de klant. Mijn benadering is persoonlijk, betrokken, dichtbij, klantgericht en servicegericht. Het team van Féju denkt in maatwerkoplossingen en de complete dienstverlening is servicegericht. Veel bedrijven pretenderen dezelfde manier van werken te hebben, maar mij is het gelukt!’
Succesvolle groei
De ene ondernemer begint voor zichzelf en blijft klein, bij de ander lijkt de groei niet te stoppen. Maar succesvolle groei gaat ook gepaard met zorgen. Albert vertelt: ‘Om mee te kunnen in de markt moet je een bepaalde schaalgrootte hebben. Dat was mijn doel. Féju heeft inmiddels zes overnames gedaan en is gegroeid naar 26 medewerkers en meer dan 2000 relaties.’ Albert onderneemt met een lange termijnvisie, hij ziet de beren op de weg, maar dat wat interessant is grijpt hij aan. Hij tipt: ‘Na een aantal overnames weet ik inmiddels aan welke touwtjes ik moet trekken. Verzamel goede mensen om je heen: de bank, fiscalist, advocaat en vertrouwenspersoon.
Investeer in kennis, want de beslissing ligt uiteindelijk bij de ondernemer. De grote valkuil na een overname is dat je je bestaande klanten verliest. Blijf deze koesteren en monitor de nieuwe klanten.’ De ontwikkelingen in de automatiseringen telecom markt gaan zo ontzettend snel, dat Albert moeilijk kan zeggen waar hij over tien jaar staat. ‘Als je me tien jaar geleden had voorspeld dat Féju een Telecommunicatietak zou hebben, had ik je niet geloofd’, lacht hij. ‘Maar ik heb mijn droom waargemaakt. Ik ben ondernemer geworden, met een mooi bedrijf, een gedreven team en internationale naamsbekendheid!’