Tilburg Ten Miles: Hardloopfestijn naar spoorzone

De Tilburg Ten Miles, Tilburgs grootste sportevenement, gaat met start en finish naar de Spoorzone. Dit ontwikkelgebied wordt de komende jaren het nieuwe decor van hét sportfestijn annex volksfeest van Tilburg, dat duizenden deelnemers en tienduizenden toeschouwers trekt. De businessrun is daarbij een prima manier om een bedrijf voor een groot publiek op een sportieve wijze te presenteren.


Uitgave: Juli-Aug 2014
Thema’s: Businessevent Evenementen

‘Waarom de Spoorzone?’, vragen we aan Henk van Doremalen, directeur van  Stichting Tilburg Ten Miles. ‘Dit gebied is volop in ontwikkeling en we hebben daar hoge verwachtingen van. Erg belangrijk was dat we met een verhuizing diverse zaken op konden lossen die voor ons als organisatie en voor de deelnemers lastig waren of de komende jaren lastig zouden worden. Denk hierbij aan de oversteek naar de startvakken op de Paleisring, de bereikbaarheid van het station, de bussen die op de Hart van Brabantlaan langs de deelnemers rijden, het kruisen van de Ringbaan-West en de moeilijke passage van de Oude Markt. En zo waren er nog wat meer zaken.’ 

Meer ruimte
‘Maar belangrijker is dat we in de Spoorzone meer toekomstmogelijkheden zien.
Meer ruimte om te starten, meer mogelijkheden met enkele grote hallen in de buurt en een betere bereikbaarheid, zeker als volgend jaar de tunnels gereed zijn. Ook is een betere programmering mogelijk, omdat start en finish elkaar niet meer kruisen. Daarnaast is vanuit de Spoorzone een fraai parcours mogelijk.’ De passages door de diverse wijken en het centrum (Paleisring, Korte Heuvel) blijven gehandhaafd. De route loopt zelfs wat dieper Zorgvlied in en komt langs de Piushaven, ook al een gebied wat volop in ontwikkeling is. Henk legt uit: ‘We 
verwachten daar (nog) meer sfeer. Van Armhoefse Akkers tot Zorgvlied; de stad
zal weer overal bruisen van activiteit. Als beeldbepalend evenement in de stad vinden wij de uitstraling die dat oplevert van groot belang.’

Teambuilding
In dit decor kunnen ook bedrijven deelnemen. Het is een unieke manier om een bedrijf aan de stad te presenteren en daarnaast uiteraard een uitstekende manier om met collega’s of medewerkers aan teambuilding te doen. In een shirt van het bedrijf en met de naam van het bedrijf op het startnummer. ‘Na afloop wordt er in de koepelhal voor de deelnemers aan de businessrun gezorgd voor een hapje en een drankje. Bedrijven met tien of meer teams kunnen desgewenst hun eigen unit krijgen en deze met onze cateringpartner La Cloche inrichten. In dit decor zal ook de prijsuitreiking van de businessrun plaatsvinden’, besluit Henk.

< Alle thema's