Willem II Tilburg: Gastvrijheid en beleving centraal

Je ruikt het gras. Ziet het veld. Hoort de supporters. De nieuwe ontvangsthal van het Koning Willem II-stadion zal vanaf eind juli voetbal ademen. En dat is pas het begin.


Uitgave: Juli-Aug 2014
Thema’s: Sponsoring Relatiemarketing

Voetbal is beleving’, zegt Berry van Gool, Algemeen Directeur van Willem II. ‘En die beleving willen we nog meer doortrekken naar de rest van het stadion. Samen met de Bonheur Horeca Groep gaan we verschillende ruimtes aanpakken om de faciliteiten voor sponsoren en supporters verder te verbeteren.’

Weer vooruit
‘Nu Willem II sportief de stap naar de Eredivisie gemaakt heeft, kunnen we ook op commercieel gebied weer vooruit’, vervolgt Van Gool. ‘Er is meer interesse voor Willem II nu we weer op het hoogste niveau spelen. Daar moeten we op inspelen. Ons doel is van een wedstrijd een fantastisch uitje te maken. Ervoor te zorgen dat alles perfect is. Van de ontvangst en het diner tot de borrel na de wedstrijd.’

Beleving van voetbal

‘Daar zijn we dan ook continu mee bezig’, zegt Tim Wijdemans, Locatiemanager bij Bonheur Horeca Groep. ‘Vorig jaar hebben we het Willem II Meetingpoint gerealiseerd en geïnvesteerd in een buitenbar bij d’n Beitel. Nu gaan we samen met verschillende sponsoren de hal opnieuw inrichten. Er komt een nieuwe vloer, digitale signing en we gaan werken met geuren. Alles gericht op de beleving van het voetbal. Ook krijgen vijf vergaderzalen een opfrisbeurt en gaan we de tweede etage restylen. Bovendien creëren we op de eerste verdieping een permanent sfeercafé, zodat we ook op nietwedstrijddagen eenvoudig een borrel, feest of receptie kunnen organiseren.’

Netwerk bieden
‘Het gaat echter niet alleen om uitstraling en inrichting’, zegt Van Gool. ‘Het is ook belangrijk dat we onze sponsoren een netwerk bieden. En met 1800 sponsorplaatsen op de tribune, zijn er mogelijkheden genoeg. Rondom de wedstrijden kun je contacten met bestaande relaties onderhouden en nieuwe klanten leren kennen. Dat is de start om business met elkaar te doen. Daarnaast zijn er speciale sponsorbijeenkomsten door het seizoen heen om deze contacten te versterken. De meeste bedrijven kijken bij een klus eerst in het netwerk dat ze bij Willem II hebben opgebouwd. De onderlinge gunfactor is hoog.’

< Alle thema's