De Beer Accountants & Belastingadviseurs: Koers positief beïnvloeden

De ontwikkelingen in de accountancy en fiscaliteit gaan razendsnel. De Beer accountants & Belastingadviseurs loopt voorop met nieuwe ontwikkelingen en toepassingen. Na de recente aansluiting van de accolade advies en administratiegroep staan op de kantoren van De Beer in Tilburg, Oisterwijk en Baarle-Nassau 75 enthousiaste en kundige medewerkers klaar om hun cliënten van dienst te zijn.


Uitgave: Maart-April 2014
Thema’s: Accountancy Belastingadvies

Voor Frans van Baast van Accolade was de keuze voor De Beer een logische: ‘Als directeur van een relatief klein kantoor moest ik me bezinnen op de toekomst. Opgaan in een grote, anonieme kolos was voor mij geen optie. Aansluiting bij een gelijkgestemde organisatie wél. Daarom heeft Accolade zich per 1 januari aangesloten bij De Beer.’ Frans, die nu deel uitmaakt van de directie van De Beer, vervolgt: 'Cliënten reageerden allemaal positief. Ook mijn medewerkers, die voornamelijk instroomden in het kantoor van De Beer in Oisterwijk, voelen zich al helemaal thuis.’Krit de Beer vult zijn nieuwe collega aan: ‘Cliënten stellen andere eisen aan ons. Met de opmars van de digitalisering verandert onze rol. Vroeger was een accountant voornamelijk bezig met geschiedschrijving, nu hebben we het met de cliënt vooral over de toekomst. Wat zeggen de cijfers voor de cliënt, wat kun je ermee? Daar zit onze kracht. Enerzijds omdat wij vanuit onze expertise weten waar deze cijfers voor staan, anderzijds omdat wij door de langdurige relaties met onze cliënten weten wat deze cijfers betekenen voor hun bedrijf of organisatie. Ook omdat we cijfers kunnen benchmarken. Indien nodig schakelen we met de bank of de fiscus.’

Aan de knoppen draaien
‘We adviseren onze cliënten ook nauwkeurig hoe ze hun koers positief kunnen beïnvloeden als dat nodig is. Wij weten aan welke knoppen ze moeten draaien of welke schuiven ze moeten verzetten. Natuurlijk zorgen we ervoor dat we rekening houden met alle wettelijke eisen en voorwaarden. We zijn en blijven transparant in wat we kunnen doen en zorgen voor een goede afstemming met de cliënt. Daarvoor hebben we de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in een communicatieportaal waarmee cliënten online volledige toegang hebben tot hun dossiers’, besluit Krit

www.debeer.nl

< Alle thema's