Willem II Tilburg: Beauty in rood, wit en blauw

Een beauty webshop en een betaald voetbal organisatie. Niet de meest voor de hand liggende combinatie. Toch trok John Beerens de stoute schoenen aan en werd halverwege dit seizoen hoofdsponsor van de Tricolores. ‘Ik wil dat het Tilburgse publiek weer trots is op Willem II.’


Uitgave: Maart-April 2014
Thema’s: Relatiemarketing Beauty Sponsoring

Het komend halfjaar zet John Beerens zich vooral in om de zichtbaarheid van Willem II in stad en regio te vergroten. ‘Ik heb verschillende media-partners gevonden die vaker aandacht gaan besteden aan Willem II. Ook heb ik een filmpje laten maken waarin de rijke historie van Willem II voorbij komt. Daarnaast ben ik acties aan het bedenken die ervoor zorgen dat Willem II alle thuiswedstrijden in een uitverkocht huis speelt.’

Duidelijk doel
Zijn doel is duidelijk: Willem II moet kampioen worden. ‘Een voetbalclub in de zesde stad van het land hoort in de Eredivisie’, zegt John stellig. ‘Ik hoop dat ik daar als hoofdsponsor een bijdrage aan kan leveren. Want naast sponsor ben ik vooral ook supporter van de club. Ik zie dan ook genoeg redenen om trots te zijn op de Tricolores. En dat wil ik overbrengen. Mensen moeten weer echt fan worden van Willem II.’

Marktleider
John zoekt in alle sponsoruitingen naar een goede combinatie tussen het sportieve belang voor Willem II en het zakelijk belang voor zijn beauty webshop johnbeerens.com. ‘We zijn als webshop in beauty producten marktleider en verkopen eigenlijk alles wat je in de badkamer nodig hebt. En dat voor mannen en vrouwen. Momenteel komen de meeste bestellingen uit Noord- en Zuid-Holland. Ik hoop dat daar door het hoofdsponsorschap verandering in komt en dat Noord-Brabant voorop gaat lopen.’

Waardering
Natuurlijk zoekt John naar zakelijk succes. Maar het sponsorschap is vooral gebaseerd op emotie. ‘Uit bij Sparta zong het hele Willem II-vak: ‘Johnny Beerens, we worden kampioen.’ Daar spreekt waardering uit voor het feit dat ik het als gewone Tilburgse jongen heb aangedurfd om hoofdsponsor te worden. Het rendement zal uitwijzen of het zakelijk een juiste keuze is geweest. Maar naast het commercieel belang doe ik het vooral uit liefde voor de club.’

www.willem-ii.nl

< Alle thema's