Flanderijn en Verlaek: Geld innen op tactvolle wijze

Stel, uw accountant of bank zegt dat het tijd is om een investering te doen. U hebt het geld niet, maar wel openstaande facturen. Wat dan? Dan biedt Flanderijn en Verlaek oplossingen met behoud van klantenrelaties.


Uitgave: Maart-April 2015
Thema’s: Deurwaarder Financieel management Zakelijke dienstverlening Incasso

Mochten uw herinneringen of aanmaningen nog geen resultaat hebben gehad, dan kunt u bij Flanderijn terecht voor advies of snelle incasso van uw vordering. ‘We hebben veel middelen om dat te doen, van sommatie tot huisbezoek’, zegt Michèl Verlaek (51). ‘Als het via de minnelijke weg niet lukt, kunnen we de gerechtelijke procedure in gang zetten.’

Financiële positie
‘We maken het verschil door kwalitatief hoog en klantvriendelijk debiteurenbeheer.’ Met strakke termijnen en meerdere handelingen tegelijkertijd. Immers, de ouderdom van een vordering bepaalt de kans van slagen. ‘We leveren een stevige bijdrage aan het bedrijfsresultaat van onze opdrachtgevers door het debiteurensaldo te verlagen en de cashflow te vergroten’, aldus vestigingsmanager en gerechtsdeurwaarder Verlaek. ‘Het resultaat is dat facturen sneller worden betaald en de financiële positie van de ondernemer
verbetert.’

Essentie
Dat voor ondernemers het behoud van klantenrelaties van groot belang is, begrijpt Flanderijn maar al te goed. ‘Oplossingsgericht incasseren staat in onze organisatie niet voor niets hoog op de agenda’, legt Verlaek uit, inmiddels 25 jaar in het vak. ‘Het doel is om geld te innen, maar de manier waarop is essentieel. Dat doen we op
tactvolle wijze. Om zoveel mogelijk gelden te incasseren moet je de achtergrond van de debiteur kennen en van daaruit naar oplossingen zoeken. Hakken met de botte bijl
garandeert geen snelle terugbetaling. Je hebt debiteuren die niet kunnen betalen, maar wel willen. En je hebt debiteuren die wel kunnen, maar niet willen. Daarom kiezen wij voor maatwerk om de ondernemer en zijn klanten zo optimaal mogelijk te bedienen.’

Kracht
Verlaek omschrijft zijn werk als divers en dynamisch. ‘Vorig jaar vroeg een ondernemer mij om advies in verband met fi nancieringsproblemen. Bij de bank kreeg hij onvoldoende krediet. Ik constateerde dat hij een aantal grote onbetaalde facturen op zijn klanten had. Gezien de hoogte hiervan zou incassering zijn probleem grotendeels oplossen. Je moet er niet aan denken dat een betalingsprobleem van anderen het faillissement van je eigen bedrijf betekent. Hij droeg zijn vorderingen over aan mij. Het gevolg was dat hij uiteindelijk zijn eigen crediteuren kon betalen. Zorgen dat ondernemers verder kunnen met hun onderneming. Daar zit onze drive.’ 

< Alle thema's