‘Willem II is de verbindende factor tussen alle sponsoren, dus ik zie het als onze taak om steeds te kijken hoe we voor onze leden van toegevoegde waarde kunnen zijn’, aldus Berry van Gool, algemeen directeur van Willem II. Dit doet de club door de sponsoren op allerlei netwerkmomenten bij elkaar te brengen, maar ook door hen vernieuwende diensten aan te bieden, zoals dit nieuwe businessplatform. Het ontwikkelen hiervan deed Willem II niet op eigen houtje. Van Gool: ‘We kijken juist hoe onze sponsoren ons daarbij van dienst kunnen zijn. Het businessplatform Willem II Connect realiseerden we in samenwerking met HIT
Sports en FLOOW2.’
Marktplaats
Willem II Connect maakt bedrijven zichtbaar. Het platform is exclusief voor sponsoren van Willem II. Zij kunnen hier uiteraard terecht voor standaard zaken, zoals het reserveren van een diner of extra kaarten en voor het laatste businessnieuws. Wat het medium extra biedt, is een online smoelenboek en een marktplaats. Hier maken de sponsoren zichtbaar welke producten of diensten zij kunnen leveren of ze zetten juist een vraag uit. Zo genereren zij samen met collegabedrijven meer business en extra omzet. Kortom: Samen versterken ze elkaar.
De partners
Het concept voor businessplatform Willem II Connect komt van partner FLOOW2. Zij ontwikkelden de eerste business-to-business deelmarktplaats, die het voor bedrijven en instellingen wereldwijd mogelijk maakt om tijdelijk onderbezet materieel of diensten aan te bieden of kennis en kunde van medewerkers te delen. HIT Sports is een toonaangevende inkoopcombinatie. Zij zetten dit collectief in als loyaliteitsprogramma voor topsportorganisaties. In dit geval heeft HIT Sports het initiatief genomen om het businessplatform voor onder andere Willem II te realiseren.
Wilt u meer informatie over dit nieuwe businessplatform? Neem dan contact op met Pim Delmee (pim.delmee@willem-ii.nl), Marcel van de Rande (marcel@hit-sports.nl) of Rob Haenen (rob.haenen@fl oow2.com).