ZO!Interieurprojecten: Trots op gemaakte keuzes

De mannen van ZO! hebben het roer ruim anderhalf jaar geleden omgegooid. ‘We waren het behoorlijk beu’, zegt Marcel van Loon (47), directeur en mede-eigenaar van ZO!interieurprojecten. ‘Je toegevoegde waarde ligt echt niet in het geven van korting’, vult zijn compagnon Jochem van Woensel (38) aan. De transitie van een producten- naar een dienstenorganisatie die ook producten levert, blijkt een goede keuze te zijn geweest voor beiden.


Uitgave: Maart-April 2015
Thema’s: Interieur Interieurbouw Lifestyle Lifestyle en retail Bedrijfshuisvesting

Dezelfde visie
‘Na een tiental jaar in ICT gewerkt te hebben merkte ik dat ik de zondagavonden leuker vond dan de maandagochtenden’, aldus een openhartige Jochem. Dat gevoel leidde ertoe dat hij de beslissing nam het roer om te gooien. ‘Ik zag een kans om als manager verkoop & organisatie aan de slag te gaan bij een projectinrichter en heb die met beide handen aangegrepen’, vervolgt hij. ‘Als je dat niet had gedaan, dan zou het leven er nu totaal anders hebben uitgezien’, vult Marcel lachend aan. Zijn loopbaan begon ruim 25 jaar geleden, toen hij als hulp in het magazijn van een kantoorvakhandel startte. ‘Leerzame tijd, waarin ik alle facetten binnen die organisatie heb doorlopen om vervolgens als directeur en mede-eigenaar die organisatie te hebben geleid.’

Adequaat
Onder het genot van een glas wijn bespraken ze hun visie. Marcel legt uit: ‘We zagen
al geruime tijd in dat de wereld veranderde en dat daar adequaat op gereageerd moest worden. Jochem legde zijn visie aan me voor en bevestigde daarmee het gevoel wat ik had.’ Jochem: ‘De beslissing om te concurreren op prijs leidt altijd tot het wegvallen van je toegevoegde waarde. Onze transparante projectaanpak leidt juist tot waardetoevoeging voor zowel onze klanten, onze projectpartners, als onszelf. De stap om die visie samen uit
te werken was dan ook snel genomen.’ 

In het oog springend
Hun gezamenlijke passie voor het ontwerpen en realiseren van inspirerende interieurprojecten en de heldere projectaanpak leidde ertoe dat ze opvallen. ‘We doen wat we zeggen en verwachten dat ook van klanten en projectpartners. Mede daardoor hebben
we een diversiteit aan mooie projecten mogen ontwerpen, begeleiden en opleveren. Ons meest recente project, het hoofdkantoor van vanHaren Schoenen, is daarbij één van de meest in het oog springende’, aldus beide heren. ‘De vertaling van de merkbelofte en -identiteit in combinatie met respect voor de historie van vanHaren heeft geresulteerd in de realisatie van een fijne werkomgeving.'

< Alle thema's