Het online landschap van een organisatie bestaat meestal uit een website, social media en/of een nieuwsbrief. Dit moet goed verzorgd zijn, vinden Mitchel en Rogier. Om deze uitingen op een goede manier te vullen beginnen ze altijd met storytelling. ‘We vertellen de verhalen van producten, bedrijven en diensten via deze kanalen. Het online rendement wordt groter als je overal uitgaat van hetzelfde verhaal.’
Eén adres
Webhoost verzamelt data door de reacties en het gedrag op de website, nieuwsbrief en social media te registreren. ‘We combineren al deze data tot één totaalrapportage en bespreken dit maandelijks. Wil je online de beste worden, opvallen en rendement halen op een leuke manier? Daar kan Webhoost voor zorgen; samen met onze partners. Want al ligt onze focus online, wij bieden één adres voor alle marketingactiviteiten. Daardoor kunnen onze opdrachtgevers besparen op marketing en sales en zich volledig richten op hun corebusiness om de winst te optimaliseren.’
Conceptschrijvers
‘We analyseren de data die voortkomen uit online activiteiten. Zo kan marketing beter afgestemd worden op de interesse(s) van de doelgroep en meegroeien met de organisatie. Op basis daarvan kunnen we heel gericht adviseren over de vervolgstrategie en de consequenties voor de interne organisatie. Want als conceptschrijvers, verhalenvertellers en reclamemakers worden we echt onderdeel van een organisatie.’
Tekst: Louisa Henderson
Fotografie: Marjo van de Peppel