COMvenience: Het nieuwe werken

De hele wereld praat, discussieert en filosofeert over ‘Het Nieuwe Werken’. De wens van iedere business manager: 'Hoe krijgen wij het rendement omhoog?' En we hebben het nu eens niet over ERP, maar over het verbeteren van het meest fundamentele proces: de communicatie met en tussen medewerkers, klanten en leveranciers. Een nieuwe markt vraagt om een nieuwe aanpak.


Uitgave: Mei-Juni 2009
Thema’s: Het Nieuwe Werken Communicatie

Ingaande op deze trend is begin 2009 COMvenience opgericht; de eerste dienstverlener met een 100 procent focus op Het Nieuwe Werken. COMvenience staat voor ‘gemak in communicatie’ en is specialist in Het Nieuwe Werken, met als focus het inrichten van de High Performance Workplace. Dit alles met de visie dat goede en makkelijke communicatie de samenwerking tussen personen en bedrijven bevordert, hetgeen leidt tot verhoogde werkplek efficiëntie en daarmee een hoger rendement.

Beter communiceren
John Kroon, de Managing Director van COMvenience aan het woord: 'Het Nieuwe Werken kent een aantal kernwoorden, waarbij de belangrijkste vrijheid, flexibiliteit, effectiviteit en bereikbaarheid zijn. De basisvoorwaarden voor een goede en gemakkelijke communicatie. De essentie is beter communiceren en effectiever samenwerken. Zonder goede communicatie is efficiënt en effectief samenwerken namelijk niet mogelijk. En Het Nieuwe Werken levert, bij een goede introductie en goede begeleiding in acceptatie van de werknemers, een aanzienlijke rendementsverbetering op de werkplek. Een niet te verwaarlozen aspect gezien de huidige economische situatie.'

Videoconferencing
Kroon vervolgt: 'COMvenience brengt in eerste instantie ondermeer videoconferencing naar de werkplek. Met als doel beter communiceren uiteraard. De meeste waarde heeft videoconferencing vanaf de werkplek zelf. Geen technische hoogstandjes, maar een simpele toevoeging ter verbetering van de efficiëntie van (en communicatie op) de werkplek. De tijd dat videoconferencing duur is en aanzienlijke investeringen vereist is nu voorbij. Vanaf nu kan dit voor een fractie van de kosten die men gewend is. Gewoon een prijs per gebruiker per maand voor een dienst: Videoconference as a Service. En dan hebben we het over zogenaamde ‘concurrent users’, niet op naam en dus ook bruikbaar voor videoconferencing met klanten en/of toeleveranciers. Het management zal niet snel meer tegenwerken. Zeker niet als bij de eerste de beste keer dat men het gebruikt, al direct sprake is van een return on investment. Vergelijk dat maar eens met de traditionele aanbieders van videoconferencing, waar men spreekt van terugverdientermijnen van 2 tot 3 jaar.'

< Alle thema's