dé Netwerkbeheerder: Maakt kosten netwerkbeheer transparant

dé Netwerkbeheerder is eigenzinnig vertegenwoordigd op de BOB Lounge 6 en 7 mei in de Brabanthallen in ‘s-Hertogenbosch. Salesmanager Suzanne Kweens vertelt over de gezonde groei, de marktbewerking en het Totaal Netwerkbeheer Concept van dé Netwerkbeheerder in crisistijd.


Uitgave: Mei-Juni 2009
Thema’s: Netwerkbeheer ICT

dé Netwerkbeheerder is trouwe partner van de BOB Lounge tijdens de Regio Business Dagen. Zo ook op 6 en 7 mei in de Brabanthallen in ‘s-Hertogenbosch. 'Het is belangrijk dat je steeds opnieuw je gezicht laat zien. Het is de perfecte locatie om huidige klanten en prospects te ontvangen. De BOB Lounge wordt altijd druk bezocht en er heerst een informele en gezellige sfeer. Ongevraagd komen prospects met bestaande klanten in contact. En beter dan mond-tot-mond reclame kun je niet hebben. De beurs loont altijd', vertelt Suzanne Kweens enthousiast. dé Netwerkbeheerder zal, net als eind maart tijdens de Bedrijven Contactdagen in Leeuwarden, heel herkenbaar in ‘s-Hertogenbosch vertegenwoordigd zijn. Directeur Con van Rijswijk, Suzanne Kweens en haar nieuwe collega Chris van Laarhoven zullen gehuld in spijkerbroek en polo in de buurt van de bar te vinden zijn. 'Wij willen graag onze (potentiële) klanten royaal ontvangen, zoals we dat gewend zijn te doen in onze eigen kroeg in het kantoorpand in Tilburg', lacht Kweens. 'Onze kleding is kenmerkend voor onze werkwijze: niet hoogdravend. Zoals we hier staan, werken we met elkaar; wij zijn geen hiërarchisch bedrijf. De uitstraling strookt met het proces wat mensen van ons kunnen verwachten. Geen dikke rapporten, maar concrete oplossingen die snel uitgevoerd worden.'

Kredietcrisis?
Van de kredietcrisis merkt Suzanne Kweens niets. 'Vanaf het moment dat het woord kredietcrisis gevallen is, heb ik het drie keer zo druk gekregen. Het komt omdat we een transparant concept hebben: Totaal Netwerkbeheer Concept. Klanten weten waar ze aan toe zijn omdat ze bij ons een vast bedrag per maand betalen.' Ondernemers kijken in deze tijd scherp naar hun kostenstructuur. Automatisering en netwerkbeheer blijven vaste posten, maar misschien kan het voordeliger. Tijd om te shoppen. 'Netwerkbeheer moet goed op orde zijn, want als dat niet efficiënt geregeld is, krijg je nog meer problemen. We hebben veel offerte-aanvragen gehad en ook kunnen uitvoeren. De meest gehoorde opmerking van nieuwe klanten is onduidelijkheid bij de vorige leverancier. Klanten betalen vaak veel en zij weten niet eens waarvoor. Wij doorbreken deze ICT-mystery en maken dienstverlening transparant. Met heldere taal bieden wij concrete, doelgerichte oplossingen. Klanten willen niet weten waarom een systeem traag werkt of een bepaald programma niet opstart, de computer moet het gewoon altijd doen', legt Kweens uit.

Groei
dé Netwerkbeheerder heeft een goede naam in de markt opgebouwd. Con van Rijswijk en Suzanne Kweens hebben samen de laatste tweeënhalf jaar veel lawaai gemaakt en dat werpt nu haar vruchten af. Het automatiseringsbedrijf groeide in 2008 naar een omzet van 3,3 miljoen en 50 medewerkers. 'Het is geen pure doelstelling maar een gezonde normale groei omdat de markt het aangeeft', verklaart Kweens. De algemeen directeur ziet een verschuiving van zijn takenpakket richting management. Suzanne Kweens heeft de totale new business in heel Nederland op zich genomen, terwijl haar nieuwe collega Chris van Laarhoven de bestaande relaties in Zuid-Nederland beheert. In het Noorden van Nederland bestiert Simen Dijkstra de bestaande markt. Het zwaartepunt van de business ligt nog steeds in Brabant, maar er is duidelijk uitbreiding zichtbaar naar de Randstad en groei in het Noorden.

Barmhartig
Met trots kan Suzanne vertellen dat dé Netwerkbeheerder een contract heeft getekend met ThiemeMeulenhoff, een innovatieve hoofdrolspeler als educatieve uitgever van methodes, leermiddelen en applicaties, en ondersteuner en adviseur van het totale onderwijs op multimediaal gebied. 'In eerste instantie beheren wij de hoofdserver, maar de circa vijfhonderd aangesloten scholen kunnen ook op schoolniveau gebruik maken van onze dienstverlening. Dat betekent veel potentiële klanten.' Suzanne noemt verder Philips, Zylab Amsterdam, 6P Consultancy en De Kleine Meijerij als referenties. Een bijzonder project is het Peerke Donders Paviljoen in Tilburg dat op 27 oktober 2009 haar deuren opent. De inrichting en exploitatie is in handen van het Stadsmuseum Tilburg. Het thema van de vaste inrichting van het paviljoen is de caritas, de werken van barmhartigheid. 'Con hoorde van het project rondom Peerke Donders en vond dat ook dé Netwerkbeheerder daar onbaatzuchtig aan moest meewerken. Een mooi project', besluit Suzanne Kweens.

< Alle thema's