Promosale: Juist nu investeren in economie

Bestellen uit een catalogus of via internet is gemakkelijk en efficiënt. Maar toch wil de klant vaak een product voelen voordat hij koopt. Zeker als hij het namens zijn bedrijf gaat weggeven. Promosale biedt deze mogelijkheid. In een moderne, gloednieuwe showroom in Tilburg.


Uitgave: Mei-Juni 2009
Thema’s: Relatiegeschenken Marketing en communicatie

'Waarom zou je het ver halen als je het ook dichtbij kunt krijgen?' De kredietcrisis krijgt Bart Klomp van Promosale niet klein. Integendeel, Promosale is nog steeds groeiende. 'Er wordt natuurlijk door veel bedrijven bezuinigd. Dat moet je dus juist niet doen', zegt Klomp strijdvaardig. 'Juist in tijden van crisis moet je investeren. De economie stimuleren en reclame maken.' De promotieartikelen die daarbij nodig zijn heeft Promosale. Klanten kunnen zich eerst oriënteren op de website, of in de catalogus. Vervolgens kunnen ze de showroom bezoeken, waar in een ruimte van 100 m2 een groot aantal producten wordt gepresenteerd. Relatiegeschenken, bedrijfs- en promotiekleding, maar ook handelsdrukwerk kan door Promosale verzorgd worden. Promosale beschikt over een eigen drukkerij om artikelen en kleding te bedrukken. Voor specialistisch zeef- en tampondruk, met name voor kleine aantallen. Klomp: 'Het meeste wordt door de leverancier bedrukt, maar als het een spoedklus is doe ik het zelf.'

Bekend gezicht
Bart Klomp is voor veel Tilburgse ondernemers een bekend gezicht. Hij zit dan ook al 27 jaar in het vak. Klomp: 'Velen kennen mij van Technoprint, waar ik 20 jaar heb gewerkt. Drie jaar geleden heb ik met Promosale een nieuwe start gemaakt. Ik doe alles zelf. Zo houd ik alles in eigen hand. De klant weet dan ook zeker dat ik mijn afspraken altijd na kom. Betrouwbaarheid staat bij mij hoog in het vaandel. Door mijn jarenlange ervaring kan ik snel leveren. Ik ken de kanalen en heb een goed contact met mijn leveranciers.' Bij Promosale staat ook het persoonlijk contact met de klant hoog in het vaandel. Klomp weet dan ook feilloos wat zijn vaste klanten willen. Klomp: 'Wanneer ik over een beurs loop en nieuwe dingen zie, dan denk ik vaak al: dit is echt iets voor die klant, of voor die ander. Bij mij is de klant geen nummer.'

< Alle thema's