Deykerhoff/Accountants: Community gevoel en zwermconstructies

U bent zelfstandig professional? Merendeels zelfredzaam? U werkt thuis maar wilt soms in een professionele omgeving klanten ontvangen? Of brainstormen met andere professionals? Sinds 7 mei krijgen zzp’ers GRATIS deze mogelijkheid bij Deykerhoff/Accountants. Enig criterium is dat ze klant zijn.


Uitgave: Mei-Juni 2013
Thema’s: Zakelijke dienstverlening Accountancy Administratie

Het is een voor Nederland uniek concept en ook buiten de landsgrenzen kent Deykerhoff/Accountants geen precedent. Mary Janssens-Mommers en Marc Deykerhoff (beiden accountant en mede-eigenaar) vertellen hoe deze bijzondere dienstverlening tot stand kwam.

Kruisbestuiving
‘Toen onze eerste etage vrijkwam, gingen we nadenken over een zinvolle invulling. Al snel rees het idee om er flexibele werkplekken (5) en vergaderruimtes (2) voor zelfstandige professionals van te maken. Via een reserveringssysteem (beveiligde site) kunnen ze de ruimtes reserveren. De onderliggende gedachte is om op een laagdrempelige manier een community te creëren waar zelfstandige professionals klanten kunnen ontvangen, oriënterende gesprekken met elkaar en met ons kunnen voeren en eventueel zwermconstructies kunnen vormen (tijdelijk met elkaar aan een project werken om daarna weer uit te zwermen). Dit alles bieden we gratis aan. Het enige wat we terugvragen is dat ze klant bij ons zijn (of worden).’

Interessante doelgroep
‘Uiteraard kunnen onze andere klanten ook van deze faciliteiten gebruikmaken, maar we richten ons met dit concept toch vooral op zelfstandige professionals. Eerst en vooral vinden we het een leuke, interessante doelgroep; bovendien gaat het doorgaans om hoger opgeleiden die in hoge mate zelfredzaam zijn. Zp’ers zoeken graag zelf dingen uit, maar ze hebben wel behoefte aan een vakkundige interpretatie van informatie. Tot nu toe bedienden we deze groep op de traditionele manier. Met deze extra dienstverlening willen we hen toegevoegde waarde leveren.’

Concreet
‘Met een abonnementsvorm en menukeuze kan men kiezen wat men wel en niet wil afnemen (wel en niet wil betalen). Een oriënterend gesprek met ons is bijvoorbeeld gratis; als we de diepte in moeten, staat daar betaling tegenover. In dit concept levert de klant zijn administratie volledig digitaal aan. Wij zorgen voor een portal waar men vervolgens stukken kan ophalen en accorderen. Verder willen we allerlei contactmomenten inbouwen (van events tot een maandelijks spreekuur over een bepaald onderwerp) en komen er gratis infobulletins, voorbeeldbrieven en rekenmodellen. Tot slot willen we met een klantenpanel geregeld het concept evalueren. Op die manier kunnen wij op onze beurt de markt nog beter bedienen.’

www.deykerhoff.nl

< Alle thema's