Eventique: Kansen pakken

Ieder evenement kenmerkt zich door een eigen diversiteit aan werkzaamheden en benodigde medewerkers: van promotie- en barpersoneel tot kaartcontroleurs en ervaren hostessen. Eventique levert al 12,5 jaar gemotiveerde en tijdelijke krachten voor elk soort event. Onlangs is het Bossche bedrijf partner geworden van stichting Duurzaam Organiseren. Samen helpen zij organisaties om op een duurzame wijze een evenement op te zetten.


Uitgave: Mei-Juni 2013
Thema’s: Evenementen Marketing en communicatie

In 2001 begon eigenaar Jeroen van de Wiel zijn bedrijf in event support. Aanvankelijk voor grote sportevenementen zoals het internationale grastennistoernooi dat jaarlijks wordt gespeeld in Rosmalen (vanaf 2013 Grasscourt Topshelf Open) en Indoor Brabant. Maar inmiddels is het bedrijf actief voor diverse opdrachtgevers en levert zij medewerkers voor kleine tot grote beurzen, seminars, congressen, fieldmarketing activiteiten en/of promotionele acties. Sinds 2009 is Eventique gevestigd in de Gruyter Fabriek, waar Jeroen ondersteuning krijgt van collega Bianca Schalken. 

Frisse uitstraling
Ook Regio Business is al jarenlang een relatie van Eventique. Hiervoor levert Eventique de hostesses van de BOB Borrels. Thirza en Stephanie zijn de twee charmante dames die u een warm welkom heten en de visitekaartjes in ontvangst nemen. ‘In ons bestand staan ruim 3.000 kandidaten, waarvan we er jaarlijks 600 inzetten. Via de website kunnen geïnteresseerden zich aanmelden met C.V. en foto. Hieruit selecteren wij de beste kandidaten op hun enthousiasme, motivatie en relevante werkervaring. Over het algemeen genomen zijn onze krachten studerende dames tussen de 17 en 27 jaar, met een frisse uitstraling en representatief uiterlijk. Uiteraard hebben we ook voldoende geschikte heren in ons bestand.’

Rake klappen
Sinds kort is Eventique partner van Stichting Duurzaam Organiseren. Eventique levert hiervoor duurzaamheidscoördinatoren en medewerkers die de milieukeuringen en -controles kunnen uitvoeren. ‘Er is vanuit opdrachtgevers een stijgende vraag naar duurzaamheid. Zeker gemeenten zijn hier erg kien op, maar ook evenementbezoekers krijgen er steeds meer oog voor. Daar moet je ook als personeelsbureau op inspelen. Zeker in een markt waar rake klappen vallen door bijvoorbeeld verlies van sponsorinkomsten, moet je je zien te onderscheiden en je kansen pakken.’ Jeroen hoopt dat het partnership ook op de rest van zijn activiteiten een positief effect heeft. ‘Het is een mooie tool om bij andere grote evenementorganisaties binnen te komen. Naast controleurs en adviseurs heeft men wellicht ook ander flexibel personeel nodig.’ Maar Jeroen benadrukt ook voor andere ondernemers iets te willen betekenen. ‘Denk daarbij aan promotieteams, samplingacties, cateringmedewerkers en hospitality dames. Overal waar er tijdelijk een paar extra handen en/of vriendelijke gezichten nodig zijn, kunnen wij inspringen.’

www.eventique.nl

< Alle thema's