Inter Actus Groep: Anders naar markten kijken

Inter Actus is al jaren een betrouwbare en sterke partner bij organisatorische en bedrijfseconomische vraagstukken. Het Waalwijkse adviesbureau heeft ervaring in zeer uiteenlopende branches en is gespecialiseerd in de automotive branche. De afgelopen periode lag de nadruk van hun diensten op crisismanagement. ‘Maar voorkomen is beter dan genezen. Daarom breiden we onze dienstverlening verder uit met strategisch advies’, aldus Onno Adriaanse, die sinds begin dit jaar een nieuwe partner van Inter Actus is.


Uitgave: Mei-Juni 2013
Thema’s: Zakelijke dienstverlening Organisatie advies

Met Onno Adriaanse heeft Inter Actus een brok kennis en ervaring binnengehaald. Hij heeft ruim 30 jaar ervaring met het aansturen en managen van ondernemingen in retail en wholesale, waaronder de bouwsector, automotive- en tweewielerbranche. Volgens de nieuwe partner zitten steeds meer bedrijven verlegen om vernieuwend strategisch advies: ‘Er is bij veel ondernemers sprake van een bepaalde ‘metaalmoeheid’. En stilstaan is juist nu geen optie: je moet innoveren. Niet alleen nieuwe diensten of producten ontwikkelen, maar ook jezelf telkens opnieuw uitvinden en anders naar markten durven te kijken. Stel jezelf vragen: richt ik mij nog wel op de goede branche en focus ik mij nog op de juiste doelgroepen?’

Aan de bel trekken
Inter Actus biedt strategisch advies op het gebied van corporate finance, corporate recovery en organisatieontwikkeling. Ook kan men bij het adviesbureau terecht voor managementinformatiesystemen, administratie en bedrijfsscans. Adriaanse adviseert ondernemers die het moeilijk hebben om eerder bij hen aan de bel te trekken. ‘Het is soms lastig om toe te geven dat zaken niet goed gaan. Maar hoe eerder je ingrijpt, hoe sneller het tij kan keren. We leren ondernemers te kijken naar de kansen die er wel zijn.’ Maar niet alleen bedrijven in zwaar weer kunnen bij Inter Actus aankloppen voor begeleiding naar een duurzaam bedrijfsrendement. ‘Wanneer het goed gaat, moet je als organisatie daar wel klaar voor zijn. Het realiseren van groei is geen doelstelling op zich. Consolideren en de onderneming in evenwicht brengen met de omzet, de kosten en de markt is net zo essentieel. Inter Actus denkt op alle fronten strategisch mee: van coaching om de directeur klaar te stomen tot personeelsvraagstukken en financieringsadvies.’

Het goede voorbeeld
Bij de nieuwe pijler van Inter Actus hoort ook een eigentijdse huisstijl. ‘Ook wij kunnen niet stilstaan en hebben onszelf opnieuw moeten uitvinden. Met onze uitgebreide dienstverlening en frisse uitstraling zijn we klaar voor de toekomst. Als adviesbureau moet je zelf het goede voorbeeld geven.'

www.interactus.nl

< Alle thema's