Wanneer ik weer vertrek krijg ik nog een flesje water uit de grote champagnekoeler mee, voor onderweg. Natuurlijk met het First Impression-etiket want ‘God is in the details’. Dan pas durf ik de vraag te stellen die me het hele interview heeft beziggehouden. Tot die tijd kom ik oren en ogen te kort voor alles wat Koen Wouters (34) en Ron Haans (36) me laten zien en beleven.
Start
First Impression: een eerste indruk kun je nooit overdoen. De grote led-schermen aan de gevel en de swingende muziek bij de parkeerplaats kende ik al. Receptioniste Irma is nog even hip en vriendelijk. Verder is bijna alles aangeraakt door de creatieve geest van Koen en Ron. De entree waarschuwt:Your experience starts here. Grote glazen schuifdeuren hebben een motief dat doet denken aan het hekwerk van een ouderwetse hotellift en bieden toegang tot Bar ‘24’. Eenmaal binnen scan je je uitnodiging en word je automatisch ingecheckt, waardoor in het hele gebouw de led-screens jouw logo en aan jou gerelateerde beelden vertonen.
Avonturiers
Terwijl ik wacht op de directie lees ik de golden circle-tekst: het hoe-wat-waarom van First Impression, op de muur. Ik merk wijsneuzerig op dat in de tweede zin het woord adventurers verkeerd gespeld is. Medewerker Marcel lacht: ‘Dat staat er expres om te kijken of je wel oplet. We zijn hier gespecialiseerd in AV: audiovisuele techniek. Vandaar AVenturers.’ Er is weinig aan het toeval overgelaten. Het zeventien jaar jonge First Impression creëert belevingmiddels audiovisuele technieken, voor elk soort bedrijf. Waarbij het liefst zoveel mogelijk zintuigen bespeeld worden. De meeste mensen kennen het van de verhuur van AV-apparatuur en technici op beursstands en evenementen, zoals bij Tilburg Culinair. Daarnaast verkoopt en installeert First Impression vaste AV-apparatuur bij bedrijven, winkels en sportcentra.
Bar ‘24’
Ron: ‘We wilden onze ontvangsthal nog meer laten aanvoelen als een hotellobby. Omdat we hier bijna 24/7 zijn, we werken vaak door tot in de late uurtjes, hebben we het Bar ‘24’ gedoopt. Het getal 24 is tevens ons huisnummer. Je ziet het op de led-walls, de servetjes en de 24 flessen gin terug.’ We nemen plaats in de ruime zithoek met een bijzondere salontafel. Koen verschuift met zijn vinger de digitale bierviltjes en tovert dan hun website op het touch screen-tafelblad tevoorschijn. Verderop staat nog een grote touch screen-tafel, waarvan soortgelijke exemplaren bij bijvoorbeeld reisbureaus erg in trek zijn. Koen: ‘Het omnichannel. Een hedendaagse manier om informatie te combineren met fun. Je bekijkt er de clicks-store in de fysieke bricks-winkel. Plus spelletjes en bijvoorbeeld Facebook.’
Helicopter deck
Drie enorme curved tv’s verticaal op elkaar vertonen sprankelende beelden onder een hemel van lichtgevende regen. De powder room van ‘Bar 24’ biedt de duurste parfums voor dames en in de open conference room hangt een tot de mannelijke verbeelding sprekend knoeperd van een kunstwerk. Geprojecteerde aanwijzingen bij de lift beloven een spa en een helicopter deck op de derde etage. De mannen grijnzen: ‘Dat is een grapje.’ Wanneer we in de virtuele ruimte komen, leggen ze me een bijzonder staaltje techniek uit. ‘De camera filmt jou en ziet dat jij een vrouw bent van ongeveer 39 jaar.’ Dankjewel. ‘Daardoor verandert het aanbod op het grote scherm, dat bijvoorbeeld in een etalage staat, automatisch in het aanbod van producten dat voor jou interessant kan zijn. Een nieuwe ontwikkeling voor modewinkels, juweliers en reisbureaus.’
Het mooiste
Naast de virtuele fitnessruimte en de ultra moderne vergaderkamer is er iets nieuws. ‘We hebben het mooiste voor het laatst bewaard’, lacht Koen. We betreden een kamer met 270° projectie. De immersive experience van 900 pixels hoog en 5200 breed. Zittend op een bankje word je omgeven door sprankelend beeld en dolby surround sound. Indrukwekkend! Ron legt me de werking uit: ‘Het beeld wordt weergegeven door drie projectoren. De led-strips onder het immense scherm kleuren automatisch mee.’
Kicken
‘We willen mensen bovenal inspireren. Door daarnaast het budget van de klant slim toe te passen en door onze grote inkoop, kunnen we tegen scherpe prijzen leveren.’ Het enthousiasme en de trots waarmee de directie van First Impression alles vertelt en laat zien, spat ervan af. Ik durf eerlijk te zijn. Zijn Ron en Koen, behalve respectabele ondernemers, ook spelende jongens gebleven die hun dromen prachtig vormgeven? Met een smile van oor tot oor geven ze volmondig toe: ‘Het is nog elke dag kicken!’
WHY We are thrilled about technology, stoked about innovations and suckers for sensation. We are a super solid team of AVenturers who all have an untamable urge to put passion into actions and skills into practice on a day-to-day basis. We get up in the morning to experience and co-create sensations that are made from the heart.
HOW By blending hightech solutions with energizing creativity, systematic performances and pure passion.
WHAT We realize eye opening, mind blowing and skin tingling sensations for brands, users and event visitors. We deliver a superlative sense of technology that starts before the beginning and will not stop at the end. We make moments magic. We. Make. Magic moments.