IT Support Groep telt 22 medewerkers en levert inmiddels al ruim vijftien jaar een breed pakket ICT oplossingen aan MKB bedrijven. In die vijftien jaar is de IT markt erg veranderd. ‘We richten ons steeds meer op veiligheid van data. Klanten gaan in de toekomst steeds meer cloud gebaseerde diensten afnemen en hebben de behoefte om deze verschillende componenten naadloos met elkaar te verbinden. We zijn dus meer IT architecten dan voorheen. De verandering is volgens de Tilburger ook merkbaar in de kennis waarover de klant beschikt. ‘Voorheen wisten MKB-bedrijven nauwelijks iets van IT en daar speelden veel IT-ers handig op in. Wij gaan ervan uit dat je met eerlijk zijn en openheid veel meer bereikt op de lange termijn. Zeggen wat je doet en doen wat je zegt. Ook als het niet lukt. We hebben een scherp zicht in de cloud, maar verkopen zeker geen lucht.’
Succesformule
Een aankomende trend binnen de IT is volgens Joost Identity & Access Management (IAM). Denk hierbij bijvoorbeeld aan een gebruikersvriendelijke inlogprocedure om toegang te krijgen op alle diensten. ‘Omdat de cloudtechnologie verandert, raken veel bedrijven het overzicht kwijt. Wij proberen onze klanten met IAM de controle over hun gegevens te laten houden en de risico’s te beheren.’ De succesformule van IT Support Groep is volgens Joost om steeds die stap voorwaarts te blijven maken. ‘Snel kunnen schakelen, alert zijn en focussen op toekomstige innovaties en oplossingen. Ik vergelijk het wel eens met surfen. De golf van IT gaat heel snel. We moeten daarom snel peddelen om de golf te pakken om op het juiste moment op de golf te staan.’