Willem II: Dat praat toch makkelijker

Terwijl het huidige voetbalseizoen nog in gang is, bereidt de commerciële afdeling van Willem II zich voor op seizoen 2015- 2016. Dit jaar met de gedachte in het achterhoofd dat de Tricolores ook volgend jaar weer uitkomen in de Eredivisie: ‘Dat is prettig werken’, aldus Mischa Rook, commercieel manager bij Willem II. In zijn eerste jaar bij Willem II kan hij meteen met een positief gevoel bij bedrijven binnenlopen. ‘Het is mooi dat we al veilig zijn. Dat praat toch makkelijker, want we weten nu wat we bedrijven kunnen bieden.’


Uitgave: Mei-Juni 2015
Thema’s: Netwerken Relatiemarketing Marketing Sponsoring Sport en ontspanning

Het zakelijk platform bij Willem II draait natuurlijk niet alleen om voetbal. ‘Het is belangrijk dat het in het stadion gezellig is en dat bedrijven hun naamsbekendheid kunnen verhogen, maar het gaat natuurlijk vooral om het regelmatig in contact komen met collegaondernemers’, zegt Rook. ‘Dat is dan ook waar wij steeds mee bezig zijn. Het laatste dat we ontwikkeld hebben is de extra digitale portal Willem II Connect. Dit biedt ondernemers kans zich, naast het fysiek ontmoeten, op een andere manier te laten zien en gemakkelijk in contact te komen met andere sponsoren van Willem II.’

Evenementen
Naast de wedstrijden biedt Willem II de sponsoren ook elk seizoen meerdere evenementen. Rook: ‘Daar ligt de kracht van een betaald voetbalclub. Doordat veel ondernemers bij deze evenementen aanwezig zijn, is dit een goede gelegenheid om in een andere setting te  netwerken. We beginnen het seizoen met een Spelerspresentatie in het nieuwe pand van Rabobank/Interpolis, er is een Wijn- en Smaakproeverij in het Koning Willem II stadion, we organiseren twee keer per jaar een Businesslunch bij onze relaties, de Technische avond is bij Van Mossel OPC en natuurlijk staat een golfdag ook op de agenda. Dat is nog lang niet alles. Zo sport er iedere dinsdagmorgen een groep sponsoren bij Club Pellikaan, met aansluitend een ontbijt. Een zeer gezonde manier van netwerken.’

Flexibiliteit
Ook in seizoen 2015-2016 zijn er verschillende sponsormogelijkheden. Rook: ‘Zet uw bedrijf nog beter op de kaart in de regio en sluit aan bij Willem II. Onze kracht is dat we werken met een all-in concept, van een uur voor tot drie uur na de wedstrijd. Ook is het mogelijk faciliteiten los af te nemen indien activiteiten op regelmatige basis niet passen. De vraag hiervoor is veranderd en neemt toe. In een open en gemoedelijke Brabantse sfeer bieden we een leuke en top verzorgde beleving.’

Businessconcepten:
1 Business Club v.a. € 2.100 (tien-ritten € 1.310)
2 Koningsclub v.a. € 1.845
3 Young Business Club v.a. € 1.615
4 Tricolores Lounge v.a. € 4.415 (tien-ritten € 2.680)
5 Business Rooms v.a. € 69.500

< Alle thema's