MeetMatch: Hoe mooi wil je het hebben?

De wereld is klaar voor MeetMatch. Mensen en bedrijven zijn voortdurend op zoek naar nieuwe partners en naar innovatie. De middelen om zelf je netwerk uit te breiden zijn vaak beperkt. Een tool die mensen in je nabijheid aan jou koppelt, zónder dat je ze al kent, is dan onmisbaar.


Uitgave: Mei-Juni 2016
Thema’s: Innovatie Netwerken Businessevent Business Intelligence

Aan het woord is Joost Heessels, CEO van Magenta Publishing en initiator van Meet-Match in Nederland: ‘In de gesprekken van nu zoek je naar verbinding, versterking en verbreding. Naar de domeinen waar je aanvullend aan elkaar bent. Naar de mogelijkheid om samen een kans op te pakken en te innoveren. Dat maakt netwerken opener én constructiever. Kortom, we leven in een vreselijk interessante tijd, waarin je netwerk de aanjager is van je toekomstige business. Het is dan ook leuk te zien dat we onze intelligente netwerktool Meetmatch mochten inzetten tijdens de BOB Borrel bij Noordhoek Autogroep op 30 maart, waar we samen met leden van Regio Business de tool hebben getest. De reacties waren zeer positief!’

Complementaire matches
MeetMatch is van oorsprong het idee van de Belgische professor Geert van Wonterghem. In de tijd dat hij als innovatiemanager bij een groot IT-bedrijf actief was werkte hij met innovatieteams en zag dat deze vaak bestaan uit gelijkgestemden, terwijl verscheidenheid van competenties essentieel is voor innovatie en succesvol samenwerken. Om dat proces van samenwerken tussen teams te versnellen ging hij aan de slag met de bouw van een intelligente matchingtool. Hierbij werden de sterke punten van mensen en organisaties gekoppeld aan anderen, wat leidde tot het matchen met complementaire partners. Inmiddels wordt de tool ingezet op events en kunnen ze bedrijven als Rabobank en High Tech Campus Eindhoven tot hun klant rekenen.

Unieke algoritme
Joost: ‘De aanpak was een succes en leidde tot een uniek algoritme, om mensen en bedrijven op basis van hun online profiel (Linkedin, company info, social media) te verbinden. Op basis van dit online profiel worden mensen tijdens een bijeenkomst aan elkaar gekoppeld. Op hun smartphone zien ze hun matches en kunnen ze met elkaar in gesprek.’ Joost besluit enthousiast: ‘Als organisator is het mogelijk om de unieke MeetMatch-functionaliteit aan te bieden als waarde toevoegend onderdeel aan een evenement, congres of beurs. De bezoeker gaat naar huis met meer relevante contacten. Hoe mooi wil je het hebben?’

< Alle thema's