Voor de tweede keer nam het kantoor deel aan de Economic Businessweek, een initiatief vanuit de Universiteit van Tilburg en een van de grootste recruitmentevents in Nederland met ruim 900 deelnemende studenten. Mutsaerts, met inmiddels vijftig medewerkers, zette haar deuren open en bood acht studenten de ultieme gelegenheid om kennis te maken met het vak. Na een bedrijfspresentatie en rondleiding gingen de studenten aan de slag met een boeiende businesscase gemaakt door de specialisten van Mutsaerts. ‘Je zou denken dat zo’n event tot doel heeft personeel te werven’, zegt Marlon de Jong, HR adviseur. ‘Maar waar het eigenlijk veel meer om draait, is het aangaan van de dialoog. Zo kun je niet alleen op een prettige manier kennis met elkaar maken, maar ook toetsen waar over en weer verwachtingen en ambities liggen. Het mooie van een kleinere organisatie is dat je je kwaliteiten goed kunt laten zien en een carrière ‘op maat’ krijgt. Dat kan een multinational een starter niet snel bieden.’
Nieuwe impuls
‘Ook voor onszelf was het een hele inspirerende ervaring’, licht Rianne Allard toe, adviseur Marketing en Informatiemanagement bij Mutsaerts. ‘We zien dat arbeidsmarktcommunicatie nog vaak feitelijk en rationeel wordt benaderd. Maar voor jonge professionals is het juist belangrijk om een gevoel te krijgen bij een organisatie. Dat is tijdens deze dag goed gelukt. De ontvangen feedback van de studenten past perfect bij het Mutsaertsgevoel: persoonlijk, professioneel en daadkrachtig. Fijn om dat van ze terug te krijgen.’ Online probeert het kantoor dit gevoel door te trekken. Op haar nieuwe website lees je wat werken bij Mutsaerts betekent. ‘We juichen het van harte toe wanneer ook andere ondernemingen uit de regio het Midden en Klein Bedrijf een nieuwe impuls geven. Het MKB zou zichzelf beter moeten promoten bij deze doelgroep, waarom dit alleen aan multinationals overlaten? Dit soort evenementen zijn daarvoor echt de ideale mogelijkheid.’
Tekst: Jeanette van Haasen
Fotografie: Kees Bennema