The Orange Badge is het nieuwe vlaggenschip van The Knowledge. Rianne legt uit: ‘Dit biedt bedrijven de mogelijkheid om een eigen keurmerk te halen. Met 25 jaar ervaring in de uitvoering komen we met een expertisepanel dat bedrijfsspecifiek inhoud geeft aan The Orange Badge.’
Waarden
Het bedrijf werkt voor logistiek dienstverleners zoals IDL en JCL, maar mag ook bedrijven als ASML, Unilever en Shell tot haar klanten rekenen. Kenmerkend zijn de duurzame relaties die er worden aangegaan, zo wordt er al twintig jaar samengewerkt met Coca-Cola. ‘The Knowledge is goed in het lezen van de mensen áchter een bedrijf. Zij weet waar de talenten van de mensen liggen en wat de normen, waarden en doelstellingen van de overkoepelende organisatie zijn. Dat resulteert in kwalitatief hoge dienstverlening’, aldus Kees Kroes, Manager Logistics-Warehouse-Transport van Coca-Cola Enterprises. Hij illustreert: ‘De gescreende heftruckchauffeurs komen sneller tot het gewenste aantal palletmovements. Dit gaat niet ten koste van de veiligheid; er wordt zelfs aanzienlijke schadereducering gerealiseerd.’
Goede voorbereiding
The Knowledge let ook sterk op mentaliteit: ‘Is iemand punctueel, initiatiefrijk en respectvol? Dat stellen we vast door een talentanalyse. Deze gaat gepaard met onder andere een rijvaardigheids-, SAP- en capaciteitentest. Met de uitkomst van deze formule stellen we het menselijk kapitaal vast. Daarmee weten we op welke plek een werknemer van nature het best past. Ook passen we onze simulatiemagazijnen aan op logistieke ontwikkelingen; we hebben bijvoorbeeld heftrucks met een dubbele vork aangeschaft, omdat daar steeds vaker mee gewerkt wordt.’ Volgens Kees geeft The Knowledge met deze aanpak de juiste voorzet. ‘Voorheen duurde het inwerken van een medewerker soms wel vijf weken. De opleiders van The Knowledge zorgen er dankzij een incompany training voor dat de heftruckchauffeurs al binnen een week kunnen worden ingezet.’
Goudvissen
Nu de economie aantrekt stijgt de vraag naar logistiek personeel in rap tempo. ‘The Knowledge is in 2014 begonnen met het werven van flexwerkers, bedrijfsspecifiek opgeleid, geselecteerd op talent en gedrag waarbij veel waarde wordt gehecht aan de persoonlijke band. Deze voorinvestering werpt nu zeker haar vruchten af!’ Met het aanbreken van de zomerperiode, doet ook Kees vaker een beroep op extra mankracht. ‘Dan is het prettig dat je weet dat The Knowledge een aantal goudvissen uit de grote vijver voor je heeft gevist. Want met stekelbaarzen en donderpadjes haal je jouw targets nu eenmaal niet’, lacht Kees.
Tekst: Linda Groothuijse
Fotografie: Raldo Neven