DekoVerdivas: We zijn zoals Rome

‘Met alleen het vullen van de drukpersen gaan wij ons pensioen niet halen’, stelt Jos Frijters. Het inslaan van nieuwe wegen doet hij met behoud van de kennis die sinds 1902 in het bedrijf opgebouwd is. ‘We zijn zoals de stad Rome: we bouwen voort op onze drukwerkfundamenten.’


Uitgave: Mei-Juni 2017
Thema’s: ICT ICT & Telecommunicatie ICT-ondersteuning Grafische industrie

‘We zijn het afgelopen jaar met een bredere scoop gaan ondernemen’, reageert Michael Buitenweg. Dat is precies de reden waarom directieleden Jos Frijters en Marloes de Kok hem een jaar geleden binnenhaalden als salesmanager. Marloes: ‘Wij realiseerden ons terdege dat DekoVerdivas moest veranderen. Michael komt uit een functie waarin hij veel meer de samenwerking met specialisten inzet. Hij kijkt dus anders naar klantvragen. Hij pakt ze breder op dan met alleen het leveren van drukwerk.’

Fikse kostenbesparingen
Belangrijk onderdeel hiervan is de ontwikkeling van Myso 2.0. Versie 1.0 is een webto-
printtool waarmee bedrijven effectief en eenduidig kunnen communiceren. Je kunt er onder meer drukwerk in opmaken en bestellen bij DekoVerdivas. Organisaties zoals De Mandemakers Groep en het Elisabeth-Twee Steden Ziekenhuis realiseerden er fikse kostenbesparingen mee. Marloes: ‘De kennis die we opdoen bij dit soort klanten, vertalen we naar diensten voor het mkb.’

Koppelbaar aan ERP
Myso 2.0 is eind 2017 klaar. Een belangrijke toevoeging is de mogelijkheid te koppelen aan andere leveranciers. Naast drukwerk een vlag of spandoek bestellen kan nu niet, omdat de drukker deze niet maakt. Myso 2.0 kan wel gekoppeld worden aan een sign specialist. Ook wordt het mogelijk om via Myso mailingcampagnes aan te sturen en relatiegeschenken te bestellen. Jos: ‘Koppelen aan ERP-systemen als Oracle of SAP kan dan ook, bijvoorbeeld als je de inkoop wilt automatiseren en de kosten inzichtelijker wilt maken.’

Profijt van kennis
DekoVerdivas ontwikkelt zich van drukker naar leverancier van knowhow, maar daar blijft het niet bij. ‘De productie van drukwerk ligt nu bij ons, maar we hebben al klanten die alleen een opgemaakte pdf krijgen en zelf printen. Wij zorgen dat het bestand daarvoor geschikt is. Zo profiteren bedrijven van onze kennis.’ Ook is het niet ondenkbaar dat DekoVerdivas Myso 2.0 als product in de markt gaat zetten. Jos: ‘Terwijl het nu een tool is die bedrijven gebruiken in combinatie met onze andere diensten.’ Zo blijft deze drukker dus volop in ontwikkeling.

Tekst: Sara Terburg
Fotografie: Michel Klop

< Alle thema's