PLUGr.tv: In het Zuiden lopen wij voorop

Dave van Opdorp, operationeel directeur van PLUGr.tv is heel stellig in zijn voorspelling: ‘Binnen nu en twee jaar maakt video 80 procent van online content uit. Dat is niet meer dan logisch, mensen willen achteroverleunen en makkelijk informatie vergaren.’


Uitgave: Mei-Juni 2017
Thema’s: Audio en video Audiovisuele techniek

In september bestaat PLUGr.tv vijf jaar. Wat begon aan de keukentafel, is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardig bedrijf. Dave: ‘Ik had vijf jaar geleden wel het idee dat we verder zouden komen dan die keukentafel, maar ik had niet durven hopen op wat we tot nu toe bereikt hebben.’

Krachtig middel
Video dus om je doelgroep te bereiken. Bedrijfsfilms om de meest ingewikkelde zaken op een heldere manier voor het voetlicht te brengen. Voor medewerkers, stakeholders, bestaande klanten of juist voor het aantrekken van nieuwe klanten. Bij PLUGr.tv weten ze wat werkt. En hebben ze als fullservicebedrijf alles in huis om het te regelen. Van studio tot presentator, van scriptschrijver tot chatpanel. Marco Stevens, manager business development: ‘We verzorgen niet alleen bedrijfsfilms, maar we produceren ook kwalitatief goede webinars. En dat is een heel krachtig middel om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen. Maar ook - en dat maakt het heel interessant - om de juiste gegevens van jouw potentiële en bestaande klanten te krijgen. Zodat je ze op maat kunt benaderen, met producten of diensten waar ze écht interesse in hebben.’

Onvergelijkbaar
In het Zuiden lopen we iets achter op het Noorden van ons land, waar webinars al veel meer ingezet worden. PLUGr.tv loopt in deze regio juist voorop. Het is eigenlijk een live interactief tv-programma wat je achter je eigen laptop thuis, of waar dan ook, volgt. Laagdrempelig, op maat. Dave: ‘Wij hebben een unieke studio, waar we verschillende opstellingen kunnen maken. Je kunt in een webinar van alles kwijt. Van protocollen en instructies voor je medewerkers tot uitleg over je product of dienst voor je klanten. We zorgen ervoor dat alles geregeld wordt. De techniek, het inschrijven, een goede gespreksleider, een leuke opbouw, filmpjes en statistieken, alles om de volger van het webinar erbij te houden. Het mooie is dat het interactief is. Kijkers stellen veel makkelijker vragen dan wanneer ze in een zaal zitten. De informatie die je daar als bedrijf uit haalt is onvergelijkbaar met andere middelen.’

Tekst: Jenneke de Roij
Fotografie: Kees Bennema

< Alle thema's