Jordi van Essen en Alex van Herpen besloten in 2010 samen VoiceTronics op te zetten. De twee zijn vrienden. Kennen elkaar al lang. En blijkbaar ook goed, want geregeld vullen ze elkaars zinnen aan.
Verbindingen
‘We hebben bewust gekozen voor een regionale focus’, begint Jordi. ‘Buiten de regio werken we samen met partners die onze service en kwaliteit uitdragen.’ ‘Omdat we dichtbij onze klanten zitten, kunnen we de drempel laag houden, persoonlijke service bieden en snel reageren’, voegt Alex eraan toe. ‘Zo monitoren we 24/7 de verbindingen van onze klanten. Krijgen we een melding van het uitvallen van een internetverbinding? Dan proberen we het probleem meteen te verhelpen. Ook in het weekend. Vaak nemen we dus actie zonder dat de klant hiervan op de hoogte is. En als blijkt dat zijn modem dringend aan vervanging toe is, staan we de volgende ochtend om 08.30 uur bij hem op de stoep. Onze klanten kennen dus zo min mogelijk verlet.’
Ambassadeurs
De afgelopen zeven jaar heeft VoiceTronics een gezonde groei weten vast te houden. ‘We zijn geen sales gedreven organisatie’, stelt Alex. ‘Dat is best uniek in deze branche. We werven enkel door mond-tot-mondreclame. Tevreden klanten en de partners waarmee we samenwerken, fungeren als onze ambassadeurs. Inmiddels bedienen we een kleine duizend klanten en daar zijn we best trots op.’
Digitale veiligheid
‘We zijn een full service provider op het vlak van telecom- en internetdiensten. Klanten kunnen bij ons terecht voor een breed pakket aan diensten als het gaat om hun telefonie, cloud-oplossingen en connectivity. Daarnaast blijven we uiteraard de markt goed in de gaten houden. We analyseren de vraag en denken na over goede oplossingen. De koppeling van social media voor het klein zakelijk segment is een van onze aandachtspunten. Net als digitale veiligheid. Vooral dat laatste wordt een grote uitdaging. En daarbij willen we van toegevoegde waarde kunnen zijn.’
Tekst: Gerda Baeyens
Fotografie: Arnold Reyneveld