De focus voor de komende tijd ligt op echte aandacht en mentale fitness voor onze medewerkers’, gaat Remco verder, vestigingsmanager Tilburg, Waalwijk en Eindhoven. ‘Ze verdienen het. We zijn het normaal gaan vinden dat zij zich 24/7 verantwoordelijk voelen, maar dat is het niet. Dat is iets om te koesteren en te waarderen. Kwalitatieve dienstverlening vraagt om continue aandacht en verbinding.’
Weg die drempels
‘Onze medewerkers maken het compleet. Zonder hen zijn we nergens’, vult Maike aan, commercieel support manager. ‘Daarbij komt dat velen van hen het graag zelf willen oplossen, wat deels ook een cultuurdingetje is. Denk aan persoonlijke problemen of medische klachten. Wij halen die drempel weg. Zo bieden we hen o.a. speciale apps zodat ze snel in contact kunnen komen met bijvoorbeeld een (bedrijfs)psycholoog of contactpersoon voor de reguliere zorg. Ook genieten ze van mindfulness trainingen voor mentale fitheid. Zij moeten zich lekker voelen en weten dat er altijd iemand is bij wie ze terecht kunnen.’
Ruim 20 jaar
Uitzendbureau Covebo richt zich binnen de Brabantse drietand op de sectoren bouw, productie en logistiek. Al ruim 20 jaar brengt ze de vraag naar flexibilisering op de Nederlandse arbeidsmarkt en het aanbod van Nederlandse en buitenlandse werkzoekenden uit o.a. Oost- en Zuid Europa samen. Daarin zijn ze niet de enige – maar het is de manier waarop.
Het cruciale verschil
‘We proberen iedereen in onze samen-gedachte mee te nemen’, gaat Maike verder wiens talent voor mensen door Remco werd ontdekt waardoor ze zich sinds dit jaar volledig richt op relatiebeheer. ‘Er zijn klanten die om ‘poppetjes’ vragen. Zo werken wij niet. Wij zetten mensen aan het werk. Mensen. Geen poppetjes. Gelukkig staan de meeste klanten er ook zo in.’ Remco: ‘Als onze mensen zich goed voelen, dan voelt de klant en de uitzendkracht dat ook. Dit is die verbinding die wij blijven stimuleren en waarin wij het verschil willen maken.’
TEKST JEANETTE VAN HAASEN
FOTOGRAFIE KEES BENNEMA