Van Boekel accountants en adviseurs: Dat is de beste reclame

‘We hebben medewerkers en cliënten veel te bieden’, stelt Linda van Hoof, vennoot bij Van Boekel accountants en adviseurs. ‘Vaktechnisch leveren we een hoog niveau en dat doen we ook in gezelligheid.’ Hierdoor lukt het om medewerkers te werven en te behouden.


Uitgave: Maart - April 2022
Thema’s: Accountancy Adviesbureau Personeel & Organisatie PR

‘Bij ons werk je samen met ondernemers aan hun bedrijf’, vertelt Valerie van Hooijdonk. ‘Dat miste ik in mijn jaren bij een groot kantoor. Toen zag ik slechts een onderdeel van de bedrijfsvoering.’ Ze is accountant en houdt zich tevens bezig met het begeleiden en werven van nieuwe medewerkers.

Onderlinge binding

Op elke afdeling starten jonge en nieuwe medewerkers. Zij worden begeleid door een buddy, volgen opleidingen en leren van ervaren collega’s. Valerie: ‘En binnen een jaar helpen ze andere jonge mensen bij hun eerste taken.’ Het is bij haar werkgever al jaren beleid: investeren in zowel de vakinhoudelijke als persoonlijke ontwikkeling. Linda: ‘Naast jonge mensen, werken er bij ons gelukkig ook veel veertigers en vijftigers met veel vaktechnische- en klantkennis. Wij leren ook continu door tijdens cursussen en van jongere collega’s bijvoorbeeld op IT-gebied.’ Valerie: ‘Dat zorgt voor up-to-date kennis en voor onderlinge binding.’ De sociale activiteiten die veelvuldig georganiseerd worden, dragen ook bij aan die band. Linda somt op: ‘Borrels, etentjes, aandacht bij verjaardagen en ziekte. Mensen waarderen dit enorm.’ Onlangs keerden drie collega’s terug. Valerie: ‘Dat is voor ons de beste reclame.’

Meer tijd voor adviseren

Van Boekel accountants en adviseurs heeft alle disciplines in huis: het verzorgen van fiscale aangiftes, verwerking (digitalisering van) administraties, opmaken van jaarrekeningen, uitvoeren van audits, advies op fiscaal vlak, in HRM, salarisadministratie, begeleiding bij overnames en opvolging. Ruim 70 medewerkers zetten zich dagelijks in voor mkb’ers in de regio. IT wordt daarin steeds belangrijker. Linda: ‘Hoe meer we automatiseren, hoe meer tijd we hebben voor het adviseren van ondernemers. Met onze adviezen voegen we meer waarde toe dan met het inkloppen van facturen. En hoe meer onze cliënten automatiseren, hoe meer ze bezig kunnen zijn met wat ze leuk vinden: het ondernemen.’

Tekst: Sara Terburg
Fotografie: Jeroen van Eijndhoven

< Alle thema's