TLogistics: Logistieke dynamiek aan de achterkant van de webshop

Economische crisis of niet, de verkoop van producten via internet neemt nog altijd toe. Voor eigenaren van webshops echter, heeft dit goede nieuws soms ook een keerzijde. In het verpakken en verzenden van producten gaat steeds meer tijd én geld zitten, weet Ad van Beurden, algemeen directeur van TLogistics, specialist in logistiek voor webshops en loyaliteitsprogramma’s. “In e-logistics bestaan geen standaardoplossingen.”


Uitgave: Maart-April 2012
Thema’s: Logistiek Webshop Transport

Kleding in alle soorten en maten, hockeysticks, dvd’s, glazen, pannen, elektronica, skihelmen, fonduesets. Je kunt het zo gek niet bedenken of het past in de magazijnen van TLogistics in Rijen. “Naast logistiek dienstverlener zijn wij feitelijk ook de voorraadkamer van de webshop”, toont Van Beurden tijdens een rondgang door de opslagruimten aan. “We hebben alles liggen voor zowel webshops als loyaliteitsprogramma’s en werken zowel B2B als B2C. De voorraad komt hier terecht en als de orders doorkomen, is het aan ons om dit op tijd te picken, te packen en te versturen. In principe kan elke grote of kleine webshop met bijna elk soort product bij ons terecht.”

Vrijheid om te ondernemen
Webshopeigenaren zitten met hun e-commerce activiteiten midden in de economie van deze tijd, maar voor velen blijkt het ondernemen nog vaak een kwestie van pionieren. Daarom steekt van Beurden veel energie in advisering en begeleiding van zijn klanten. “Als je bijvoorbeeld een volle dag per week alleen maar bezig bent met het inpakken en  versturen van je producten, mis je een hele dag om datgene te doen waar juist jij goed in bent: ondernemen. Doordat wij die ondernemer logistiek ontzorgen, krijgt hij of zij die  vrijheid weer terug.”

Met zorg
Misschien wel het belangrijkste advies dat Van Beurden aan webshopondernemers kan geven, is zich bewust te zijn van de voordelen van goede logistiek. “Besteed het uit met zorg. Die laatste stap, het daadwerkelijk afleveren van het pakketje, is voor de consument een bijzonder moment. De manier waarop een zending is verpakt en wordt afgeleverd, is cruciaal voor de beleving. En dan ben je waar je zijn wilt: een tevreden klant die de  volgende keer de weg naar je webshop weer weet te vinden.” In bijna twee jaar tijd is TLogistics uitgegroeid tot een sterke speler in de markt van e-logistics. “We groeien, maar wel samen met onze klanten mee. Door dicht bij onze klanten te staan en mee te denken in hun wensen en problemen. En die  verschillen altijd per klant. Want zeker in deze vorm van logistiek bestaan er geen standaardoplossingen.”

< Alle thema's