Bij Indicia houden ze van Tilburg én van sport. Het digitaal bureau sponsort daarom HC Tilburg, Tilburg Trappers, Prise d’Eau en vanzelfsprekend Willem II. Maikel Loots, commercieel directeur: ‘Indicia en Willem II hebben veel gemeen. We gaan allebei voor een topresultaat en voor resultaat op de lange termijn.’ Creative director Dennis van den Broek vult aan: ‘En we zijn ook een team. Daarbinnen werken gelauwerde krachten samen met talent, zodat iedereen de kans krijgt zich te ontwikkelen.’
Digitale denkers+doeners
Indicia biedt digitale oplossingen voor complexe vragen. Het totale team bestaat inmiddels uit ruim honderd ‘digitale denkers en doeners’. Een aantal van hen ging aan de slag met de nieuwe website van Willem II. Ted van Berkel, coördinator Marketing & E-Commerce, begeleidde het grote project vanuit Willem II. Dennis: ‘We hebben samen een nieuwe look and feel ontwikkeld rond data. Anders gezegd: alle informatie over Willem II wordt op een aantrekkelijke manier gepresenteerd. Je vindt er alle statistieken van elke speler en je kunt nu vanuit dezelfde site navigeren naar de verschillende disciplines. Denk aan Willem II Betrokken, de jeugdopleiding en de business club. De website is weer de centrale informatiebron. Zo verwachten we de verbinding met de achterban te versterken.’ Maikel: ‘Vooraf hebben we sites van internationale clubs bestudeerd. Ik durf te stellen dat de nieuwe website van Willem II klaar is voor de Champions League.’
Verbinding is ook een prijs
Dennis werd een twintig jaar geleden lid van de businessclub van Willem II. ‘Mijn toenmalige compagnon wees me op het co-sponsorschap. Hij zei lacherig: ‘Kijk, je kan veertig seizoenkaarten kopen.’ Voor een startende onderneming was dat wat veel, dus startten we het platform veertigsupporters.nl. Van daaruit is later de young businessclub ontstaan.’ Maikel: ‘Willem II is uniek. Je kunt bij de meeste boxen naar binnen lopen. Zo creëer je verbondenheid. Dat voelde ik ook toen we met zijn allen naar de bekerfi nale in Rotterdam gingen. Samen dachten we zo’n beetje dat we wereldkampioen gingen worden.’
TEKST RAQUEL MOURIK
FOTOGRAFIE TOIN DAMEN