Citroën Bertens: Engagement bij het ondernemen

Hij wil het niet zozeer hebben over de nieuwste merken en modellen, maar liever even stilstaan bij het maken van keuzes. Opvallend is daarbij de sociale en maatschappelijke betrokkenheid van Herald Verhagen. Een mentaliteit die er altijd al in heeft gezeten.


Uitgave: Nov-Dec 2012
Thema’s: Transport

Als het om prioriteiten gaat, beginnen die bij Citroën Bertens onbetwist bij de klant. Hoe? Door met hem mee te denken en door mee te groeien met de ontwikkelingen in de wereld. Zo heeft het bedrijf schone voertuigen in het assortiment die slechts met 14 of 20 procent bijtelling zijn belast. En voertuigen die wegenbelastingvrij zijn. Het assortiment kent zelfs een geheel elektrische auto met 0% bijtelling. 'Wij bieden onze klanten energiezuinige auto’s met een lage uitstoot', zegt Herald Verhagen (47) vanaf zijn showroom op industrieterrein Loven. 'Onze hybride en microhybrides zijn daar een goed voorbeeld van. Doordat consumenten steeds bewuster worden, maken zij ook bewustere keuzes bij de aanschaf van producten. Dit merken wij dagelijks in onze branche. Een goede ontwikkeling, vind ik zelf.'

Concurrerend
De Citroëndealer met in totaal 32 medewerkers en filialen in Tilburg en Oisterwijk zet stevig in op het vlak van onderhoud, dat ten gunste van de klant zoveel mogelijk gespreid wordt over een bepaalde periode. Voor zakelijke klanten met grote wagenparken zijn er handige onderhoudscontracten. Gerenommeerde bedrijven als Diamantgroep en Hoppenbrouwers maken daar al jaren gebruik van. In samenwerking met laatstgenoemde werd een onderhoudscontract op maat gemaakt dat sterk concurrerend is gebleken. 'Bij reparatiewerkzaamheden houden wij ook altijd rekening met de leeftijd van de auto', licht Verhagen toe. 'Voor oudere voertuigen hebben we namelijk een speciale onderdelenlijn met zeer aantrekkelijke tarieven. Goed kan altijd beter, maar hoeft niet altijd duurder te zijn.'

Bewuste keuzes
Het bedrijf zet zich al jaren in op maatschappelijk vlak. Niet alleen door een goed leerbedrijf te zijn, maar ook door een steentje bij te dragen aan initiatieven zoals o.a. Beursvloer waar vraag en aanbod van bedrijven en maatschappelijke ondernemingen bij elkaar komen. 'Onze aanpak heeft niets met hypes te maken', maakt Verhagen duidelijk. 'Deze mentaliteit heeft altijd al in ons gezeten. Voor dit pand dat vier jaar geleden werd verbouwd, kozen wij ook voor energiebesparende- en aanwezigheidsverlichting plus vloerverwarming. Simpelweg omdat die beter zijn voor het milieu. Dus ook voor ons. Een keuze die snel is gemaakt. Daar hoef je geen duurzaamheiddeskundige voor te zijn.'

< Alle thema's