Met de verschuiving van offl ine naar online veranderde het marketingvak het afgelopen decennium flink. ‘Mensen oriënteren zich via internet op tijdstippen dat wij gesloten zijn. Iedere ochtend is de eerste taak van onze verkopers om te reageren op offerteen andere aanvragen.’ De belangrijkste kracht van dit dealerbedrijf is het solide medewerkersteam. ‘De meesten zijn al tussen de acht en vijftien jaar in dienst en één van hen zelfs al 43 jaar’, zegt Fons trots.
Alle neuzen één kant op
Hij benadrukt hoe belangrijk het is om de neuzen van de medewerkers dezelfde kant op te houden. ‘Ik heb echt een hekel aan hokjesdenken. Wij denken allemaal met elkaar mee, dit werkt prettig en maakt het mogelijk om topservice te leveren. Dat ‘top’ zit in net iets verder gaan, bijvoorbeeld door bestuurders die hun auto komen afleveren voor een onderhoudsbeurt thuis te brengen en op te halen. Onze medewerkers halen bijvoorbeeld ook auto’s uit omliggende dorpen voor onderhoud naar de werkplaats.’ En dat wordt enorm gewaardeerd zo blijkt uit klanttevredenheidsonderzoek dat Garage Denissen regelmatig uitvoert.
Klein en zuinig
De automarkt draait op dit moment volledig om CO2-reductie. Met de LEAF loopt Nissan voorop in het segment elektrische auto’s. Fons: ‘Ook kiezen steeds meer mensen voor klein en zuinig en daarin zijn de merken KIA en Nissan heel sterk.’ Beide merken combineren Europees design met Aziatische kwaliteit. En bovendien zit op iedere nieuwe KIA maar liefst zeven jaar garantie. Na de Nissan NOTE verschijnen er komend jaar nog drie nieuwe Nissanmodellen in de showroom. Ook KIA heeft in 2014 veel op stapel staan. En met iedere aankoop (nieuw of occasion) kan men bij Garage Denissen uiteraard ook terecht voor onderhoud, verzekeringen, lease en schadeherstel.