Herkent u het: drie dikke catalogi met promotieartikelen voor uw neus en niet weten wat u moet kiezen? Of in een showroom rondlopen waar duizenden producten uitgestald zijn en uiteindelijk het relatiegeschenk willen dat er niet tussen ligt? Bert Korremans had er regelmatig mee te maken en gooide twee jaar geleden zijn werkwijze totaal om. ‘Klanten komen niet meer naar mij, maar ik ga naar de klant toe. In een persoonlijk gesprek komen we samen tot een beter resultaat. Het scheelt de klant veel tijd en geld. Klanten als Fuji Film, Sensor Training, De Rooi Pannen en DB Schenker hebben dat als zeer prettig ervaren’, vertelt Bert tevreden.
Geen showroom, wel flexibel
‘Klanten missen de showroom allerminst. Ik neem een catalogus mee en in een goed gesprek kom ik tot het juiste product. Ik vraag een monster op en beoordeel dat samen met de klant. Mijn leveranciers garanderen een snelle en correcte levering. Dat is van wezenlijk belang. Door de korte communicatielijnen durf ik te stellen dat Technoprint tot één van de snelste leveranciers behoort. Maandag bij de klant, vrijdag artikelen geleverd, bedrukt en wel’, lacht Bert trots. Het bestellen van promotieproducten of -kleding en eindejaarsgeschenken is binnen een bedrijf vaak een taak naast andere werkzaamheden. ‘Door drukte wordt wel eens vergeten op tijd te bestellen. Het voordeel van Technoprint is dat er altijd een manier gevonden wordt om, om wat voor reden dan ook, heel snel te leveren. Daar moet men natuurlijk gebruik, maar geen misbruik, van maken’, knipoogt Bert.
Trend
Volgens Bert is er geen nieuwe trend in promotieland. Er is heel veel verscheidenheid in kleding en nieuwe producten, maar de meeste bedrijven houden vast aan het oude stramien. Kalenders en agenda’s zijn favoriet en een goede balpen is nog steeds zeer gewild. De ecoline blijft, maar wordt niet zo vaak gekozen. Tot slot demonstreert Bert het allernieuwste relatiegeschenk, de Touchspeaker voor smartphones, wireless en oplaadbaar via usb. Dit promotieproduct klinkt als muziek in de oren.