Ze komen beiden uit de Langstraat. Timon Klerx en Geert van Rooij kennen de regio dan ook op hun duimpje. Geert: ‘Door ons te begeven waar onze klanten zijn, hopen we steeds herkend te worden en vooral ook toegankelijk te zijn voor hen als ze ergens onze hulp bij kunnen gebruiken. Het scheppen van herkenbaarheid geeft onze bank een menselijk gezicht dat leidt tot een band met de klant. We willen klanten graag persoonlijk spreken en tevens vinden we het leuk om elkaar op andere plekken te ontmoeten. Dat schept een band. Door de toenemende digitalisering is persoonlijk klantcontact steeds belangrijker.’
Verweven
Timon vult aan: ‘Onze werkdag stopt vandaag de dag niet meer om vijf uur. Het is verweven in ons sociale leven. Het is helemaal niet erg dat je ook buiten kantooruren wordt aangesproken door klanten. Als ik iemand kan helpen doe ik dat niet alleen van negen tot vijf. Bij evenementen zoals De 80 van de Langstraat, het Dickens Festijn in Drunen of langs het voetbalveld kom ik ook klanten tegen. Onlangs was ik bij een bijeenkomst voor vrijwilligers toen er gevraagd werd of er iemand van de Rabobank aanwezig was. Een meneer wilde graag met zijn vereniging meedoen aan de Clubkas Campagne en vroeg om informatie. Dat is toch geweldig?’
Welzijn en welvaart
Daarnaast wil Rabobank graag een bijdrage leveren aan het welzijn en welvaart in de Langstraat. Hun kennis en ruimte beschikbaar stellen aan de maatschappij. Deze lokale betrokkenheid is terug te vinden in het initiatief ‘Onze Langstraat’. ‘Hiermee willen we de regio sterker maken. Ondersteunen in de breedste zin. Met ons netwerk kunnen we veel voor hen betekenen, door bijvoorbeeld nieuwe initiatieven te ontplooien.’ Verder organiseert de bank vier keer per jaar de ‘Starter van het kwartaal verkiezing’. ‘We komen veelvuldig in contact met startende ondernemers. Elk kwartaal nodigen we een aantal bedrijven uit die tijdens de verkiezing mogen pitchen. De meest unieke mag zich Starter van het Kwartaal noemen en wint een flinke prboost.’
Tekst: Mireille Kleijngeld
Fotografie: Michel Klop