Willem II: Een warm bad

Komend seizoen prijkt bij alle thuiswedstrijden van Willem II de naam van Cleanprofs op de achterkant van het shirt. Het Schiedamse bedrijf ziet de laatste jaren een toenemende groei aan klanten uit Tilburg en omstreken, maar dat is voor Cleanprofs niet de enige reden om zich te verbinden aan de Tricolores.


Uitgave: Nov-Dec 2017
Thema’s: Schoonmaakbedrijf Sport en ontspanning Sponsoring Brabant

‘Bij Willem II zijn zaken uitermate professioneel geregeld. We zien dat medewerkers waarmaken wat ze beloven. En dat is niet bij alle clubs het geval.’ De woorden komen uit de mond van Arie Kwakernaat, directeur van Cleanprofs. En dan lachend: ‘Bovendien is mijn vrouw hier blij mee. Zij is geboren in Goirle, opgegroeid in Tilburg en al jaren een trouwe supporter.’

Voor de hand
Cleanprofs presenteert zich als ‘het grootste en tevens goedkoopste klikoreinigingsbedrijf van Nederland’. Landelijk zijn er zo’n 100.000 consumenten klant. Daarnaast richt de onderneming zich op de business to business markt door het reinigen van containers tot 2.500 liter. Hoewel Cleanprofs een landelijk opererend bedrijf is met zeven strategisch verspreide vestigingen en een hoofdkantoor in Schiedam, ligt de link met Willem II voor de hand. Arie vertelt hoe hij als Zuid-Hollander verliefd werd op de Tricolores: ‘Toen ik hier voor het eerst werd uitgenodigd door een zakenrelatie, voelde dat als een warm bad. Dat gaf mij de bevestiging dat het goed zit bij deze club.’ Deze mentaliteit past volgens Arie uitstekend bij Cleanprofs. ‘Hoewel wij een paar honderd medewerkers in dienst hebben, zijn wij erg down to earth. Onze mensen omarmen Willem II. Niet dat ze nu allemaal supporter zijn geworden, maar er ontstaat een saamhorigheidsgevoel. Onze mensen zijn trots op ons bedrijf en dat komt ook de kwaliteit van het werk ten goede.’

Pittige opgave
Cleanprofs is sinds het ontstaan in 2014 in rap tempo gegroeid. Een eerlijk personeelsbeleid draagt daar onder andere aan bij. Arie: ‘Wij zijn zuinig op onze mensen. Zij bepalen immers het gezicht van Cleanprofs. En het klinkt misschien simpel, even een kliko reinigen, maar vergeet niet dat het dagelijks inplannen en uitvoeren van zo’n 10.000 reinigingen een pittige opgave is.’ Snel, efficiënt en milieuvriendelijk werken is belangrijk in deze sector. Daarom ontwikkelt het bedrijf continu nieuwe werkmethodes en technieken. Chemicaliën en warm water zijn uit den boze. Cleanprofs werkt met koud water en natuurlijke extracten en scheidt afvalstoffen ter plekke. ‘Heel wat anders dan de particulier die op straat zijn container met water en zeep of een fles chloor staat schoon te spuiten, toch?’

Tekst: Theo van Etten
Fotografie: Toin Damen

< Alle thema's