Let’s face it, we worden er wel eens gek van. Met een zoekopdracht op YouTube: ‘hoe maak ik snel mijn iPhone-scherm?’ krijg je eerst drie reclameblokken in een video die nog geen vier minuten duurt. Ook nog eens reclame over de nieuwe Xbox, die héél toevallig op het online Sinterklaaslijstje staat van onze kids. Moeiteloos accepteren we honderden internetcookies waardoor we vervolgens dagelijks overspoeld worden met advertenties afgestemd op ons persoonlijke ‘profiel’.
Gewoon even anders
Gepersonaliseerde online marketing is de trend, wat vaak meer irriteert dan bijdraagt. Écht bijdragen, hoe doe je dat eigenlijk? Termen als maatschappelijk verantwoord ondernemen, social responsibility en employer branding geven aan dat bedrijven meer en meer bezig zijn met het ontdekken van hun eigen maatschappelijke rol. Dit heeft ook een aandeel gehad in de keuze van Mutsaerts om vanaf dit seizoen hoofdsponsor te zijn van de jeugdteams van onze lokale hockey-trots HC Tilburg. Soms moet je het gewoon even anders doen. Intern noemen we het marketing met het hart in plaats van het hoofd.
Belangrijker dan ooit
Sport is emotie, sport is samen en dat is ook de kracht van sport. Het gaat hand in hand met onze maatschappelijke betrokkenheid als werkgever in onze thuisbasis Tilburg. Juist in deze tijd is sportieve ontspanning, naar buiten gaan, samenzijn en het verenigingsverband belangrijker dan ooit. Kijkend naar de lange termijn hebben we als organisatie een bijdrage te leveren aan het vestigingsklimaat in onze stad. Daarom kiezen we voor de jeugd: de toekomstige generatie van collega’s, klanten, samenwerkingspartners en ambassadeurs.
Winnaars
Met ruim 26.000 sportverenigingen, één miljoen vrijwilligers en 75 sportbonden in Nederland weet ik zeker dat er voor elke organisatie een vereniging is waar je oprecht je hart aan kunt verbinden. Sportsponsoring is een wedstrijd waar beide teams als winnaar het veld verlaten, hoe mooi is dat? Inspiratie nodig? Dan mag je me altijd even bellen! #supporthelocals