‘Citymarketing vertelt opvallende Tilburgse verhalen. Met Make it in Tilburg richten we ons op bedrijven. De laatste jaren hebben we een heleboel leuks te vertellen. Over de LocHal bijvoorbeeld, die prijs na prijs wint. Of over het Spoorpark, het grootste burgerinitiatief van Nederland. Over de transitie van de binnenstad, de ontwikkeling van de Piushaven en de Spoorzone. Steeds meer studenten blijven in Tilburg hangen. Het is een perfecte plek om je ambities te verwezenlijken.’
Talent
De Willem II Voetbalacademie is bij uitstek een plek waar ambities worden waargemaakt. Daarom hapte Citymarketing Tilburg deze zomer gretig toe toen Willem II vroeg of zij de jeugdopleiding wilde sponsoren. Marc: ‘Dat wilden we hartstikke graag. Door deze samenwerking laten we zien dat Tilburg een stad is waar we talent herkennen. Niet alleen voetbaltalent, maar ook werkend, studerend en creatief talent. Onder de sponsornaam Make it in Tilburg gaan we de samenwerking aan met meerdere bedrijven. Bij PSV is dat een succesvolle constructie.’
Vergroten
‘Op onze pitch night zouden we samen met Willem II onze plannen uiteenzetten, maar vanwege corona is dat uitgesteld. Er was wel veel belangstelling voor, maar geïnteresseerden kunnen zich nu ook nog aanmelden. Als alles straks rond is, willen we de marketing rond alle maatschappelijke activiteiten vervullen. En we willen ook de verhalen vertellen van onze partners. Op die manier willen we ons bereik aanzienlijk vergroten.’
Schrobbelèr-vak
Nog een kleine kanttekening tot besluit: Marc Meeuwis heeft zijn liefde voor PSV nooit onder stoelen of banken gestoken. Bijt dat elkaar niet? ‘Als je zo vaak bij Willem II komt, ga je er vanzelf van houden. Ik herinner me nog goed dat we meededen aan de Champions League. Met de band mochten we alle wedstrijden bijwonen in het Schrobbelèr-vak. Met name de wedstrijd tegen Sparta Praag staat me nog bij. We verloren op de valreep met 3-4. Wat was dat intens!’
Tekst: Raquel Mourik
Fotografie: René Wouters