De hovenier kwam langs, een blozende gast die achter onze voordeur zijn schoenen uitdeed en een bakkie deed. Twee weken later kwam hij zijn offerte langsbrengen. Een prachtig boekwerkje met tekeningen van onze nieuwe tuin, en foto’s van planten. We spraken af dat we nog contact zouden hebben, omdat we ook een andere offerte hadden gekregen.
IS HIJ ONS VERGETEN?
Dat was de laatste keer dat we van deze hovenier hoorden. Nadat hij zijn offerte langsbracht die er uitzag alsof er uren werk in zaten, heeft hij nooit meer contact opgenomen. Geen mailtje, geen telefoontje, niks. We weten nog steeds niet of hij ons is vergeten, of ervan uitging dat wij wel contact zouden opnemen. Maar één ding is zeker: we hebben onze tuin laten doen door die andere hovenier. Want die belde en mailde een paar keer of we vragen hadden en wanneer we het werk wilden inplannen.
JE MIST DE KOOPSIGNALEN!
Dramatische follow-up is bij de meeste bedrijven de regel. Je hebt zelf misschien ook weleens meegemaakt dat je offerte hebt aangevraagd en daarna nooit meer iets hoorde. En het is misschien nog erger: ben jij ook zo’n ondernemer die geen follow-up doet? Hoe vaak volg jij klanten op die een offerte aanvragen, een brochure downloaden of contact opnemen? Dat zijn allemaal koopsignalen. Die mensen hebben aandacht nodig voordat ze tot een beslissing overgaan.
10 veelvoorkomende marketingproblemen van ondernemers
1 Je vindt marketing saai om te doen
2 Je hebt een hekel aan social media
3 Je nieuwsbrieven worden slecht geopend
4 Je doet weinig follow-up
5 Je kunt je creativiteit niet kwijt
6 Je weet niet hoe je groepen vol moet krijgen
7 Wat moet je in godesnaam in je nieuwsbrief zetten?
8 Je bent bang om je klanten te storen
9 Je wilt je klanten niet steeds onder druk zetten
10 Je doet je klanten niet vaak genoeg een aanbod
Alle 10 los je in één keer op door de formules te gebruiken uit mijn boek Nummer 1, dat je bestelt via www.nummer1.online