Remmers Bouwgroep: Er is altijd plek aan de top

Hoe word je de aantrekkelijke werkgever voor een nieuwe generatie medewerkers? Dan bied je ze bijvoorbeeld opleidingen in een eigen academy. Je houdt groeigesprekken en je pimpt de werkomgeving met een luxe werkcafé. En dan hebben we het niet eens over de goede koffie, vers fruit en de maandelijkse gezamenlijke lunch.


Uitgave: Nov-Dec 2022
Thema’s: Maakindustrie Made in Brabant Bouw

‘Remmers Bouwgroep wil op het gebied van duurzaamheid vooróplopen’, stelt tendermanager Judith Wolsing. Dat zie je niet alleen terug in de bouwprocessen en het materiaalgebruik, ook op het gebied van human resources gaat Remmers voor de lange adem. HR-manager Jan van HarnKaragoz hierover: ‘Mensen zijn tegenwoordig op zoek naar een betekenisvolle baan. Ze willen zich prettig voelen bij een bedrijf en ze willen de kans krijgen zich te ontwikkelen. Via Remmers Academy kunnen onze mensen hun kennis en vaardigheden ontwikkelen via interne en externe opleidingen en cursussen. Ook zetten wij sterk in op leren van elkaar en elkaar motiveren. Daarom voeren we ‘groeigesprekken’ waarin we iemands ambities bespreken, wat het toekomstbeeld is en hoe zij of hij dat wil waarmaken.’

Ambitie en paradepaardjes

Judith: ‘Daarbij hoef je niet altijd door te groeien naar een hogere functie. Wij werken hier binnen drie marktvensters. Naast sport & onderwijs zijn dat wonen & zorg en bedrijfshuisvesting. Je kunt je ook ontwikkelen door in een ander marktvenster te gaan werken. Het bouwen van een sporthal is iets heel anders dan het bouwen van een woning. Dat zijn lange trajecten waarin je met gemeenschapsgeld werkt. Daar moet je je bewust van zijn. Bovendien hebben die opdrachtgevers vaak een extra ambitie op gebied van duurzaamheid en circulariteit. Onze projecten zijn hun paradepaardje. Recent hebben we het sportcentrum van de Erasmus Universiteit in Rotterdam opgeleverd. Daar hebben we een oude sportvloer en een stalen plafond hergebruikt. Vanuit de markt is er veel vraag naar dit soort toepassingen.’

Juiste persoon, juiste plek

Jan vervolgt: ‘Wat wij willen, is de juiste persoon op de juiste plek zetten. We investeren veel aan de voorkant. Voordat je goed bent ingewerkt, ben je zo vier maanden verder. We creëren een sterke band en nemen niet zomaar afscheid van elkaar. Dat typeert ons als familiebedrijf

TEKST RAQUEL MOURIK
FOTOGRAFIE KEES BENNEMA

< Alle thema's