SETO LOGISTICS: De nieuwe koers is ingezet

Sommigen zijn al meer dan 25 jaar klant bij SETO Logistics. Door het vertrouwde klantencontact bloeit eigenaresse Carola Rokven-Schapendonk (55) nog iedere dag op: ‘Het zijn werkrelaties, maar sommigen voelen inmiddels echt als familie.’


Uitgave: Nov-Dec 2023
Thema’s: Maakindustrie Made in Brabant Logistiek

Niet alleen de klanten, maar ook het personeel voelt als familie binnen deze logistieke dienstverlener in de distributie van food en non-food. Carola’s opa Frans startte het bedrijf op in 1937. Vader Henk nam het stokje over in 1965 en in 2001 besloot Carola het bedrijf op te volgen samen met haar man Alfred.

 

Bertha
Om nog meer dienstverlening te kunnen bieden starten ze samen RBS Transport op. Manlief ontdekte zijn passie voor de vrachtwagens weer. Nu zorgt Carola voor het reilen en zeilen van SETO met hulp van moeder Bertha (81!) die nog een klein gedeelte van de administratie bijhoudt: ‘Vraag mijn moeder iets over SETO van dertig jaar geleden en ze weet het meteen!’ Een familiebedrijf in hart en nieren.

 

Sterk door cross docking
Het logistiekbedrijf werkte al geregeld samen met RBS Transport, maar sinds oktober 2023 slaan de bedrijven écht de handen ineen: ‘Wanneer een klant bij ons komt voor warehousing kunnen we meteen het transport aanbieden. We doen nu ook aan cross docking: korte opslag die een dag later weer verzonden kan worden. Nu hebben we alles in een. Dat maakt ons sterk.’

 

7.000 vierkante meter
De ondernemer vertelt trots over de moderniseringen die het bedrijf ondergaat: ‘We zijn veel aan het reorganiseren. Zo willen we onze voorraadsystemen automatiseren en gaan we werken met scanners om het proces te kunnen versnellen.’ Daarnaast heeft het bedrijf een nieuwe opslaglocatie in Tilburg. ‘Daar hebben we nog eens ruim zevenduizend vierkante meter aan opslag.’ Met deze nieuwe ontwikkelingen verwacht Carola een flinke groei voor SETO: ‘We hebben de afgelopen jaren het team al uitgebreid met drie nieuwe medewerkers, maar de toestroom aan klanten in het vooruitzicht vraagt misschien wel om verdere uitbreiding van het team.’

 

Terug naar toen
Hoewel Carola inhoudelijk vooral inzet op nieuwe ontwikkelingen en modernisering binnen haar bedrijf, verlangde ze nog naar een vleugje nostalgie: ‘Het logo is altijd oranje geweest. Op een gegeven moment besloot mijn vader over te gaan naar rood. Ik wil nu weer terug naar toen en verander het logo weer naar zijn origine in oranje.’

 

TEKST FLOORTJE STEIGENGA
FOTOGRAFIE KEES BENNEMA

< Alle thema's