BAS automatisering: Thuis op elk terrein

De Tilburgse IT dienstverlener BAS automatisering bestaat op 9 november al weer twaalf jaar. BAS is Microsoft Service Partner en levert daarnaast een breed pakket aan diensten. Webhosting, hard- en software, telewerken, maatwerk, digitale archivering; BAS levert het en voorziet u meteen van een modern en goed advies.


Uitgave: Okt-Nov 2010
Thema’s: Automatisering IT

Gedreven en deskundig
Deze slogan is niet zomaar gekozen. De gedrevenheid blijkt wel wanneer oprichter Rudy Bouland zijn bedrijf in 1998 start vanuit een rolstoel. Na een motorongeval en een half jaar ziekenhuis besluit Rudy niet in zijn lot te berusten en begint met het vertalen van programma’s naar het Nederlands. Hiervoor schrijft hij zich in bij de Kamer van Koophandel onder de naam Bouland Automatiserings Service, wat later afgekort wordt tot BAS. Nadat Rudy de rolstoel en daarna de krukken heeft overwonnen, behaalt hij onder andere de titels Microsoft Certified System Engineer en Microsoft Certified Trainer.

Nieuwste software
'Het is eigenlijk beter te besparen op de directieauto, dan op de automatisering', vertelt Rudy Bouland. Er kan echter vaak ook flink bespaard worden op de IT oplossing zelf. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de nieuwste versie van Microsoft Terminal Server, virtualisatie (meerdere servers in één machine) of Microsoft Small Business Server 2008 Premium. Veel MKB klanten gebruiken SBS premium. Het voordeel hiervan is dat men de complete basissoftware heeft die een bedrijf nodig heeft. Dit is inclusief mailserver en professionele database software MS SQL. Bovendien mag deze SBS software versie op twee machines geïnstalleerd worden. Voor deze software betaalt de gebruiker iets meer dan duizend euro, een investering die haar geld zeker oplevert. 'En dat is precies wat een klant van een Microsoft Partner mag verwachten', aldus Rudy.

Snelheid en eenvoud
Als aan hem gevraagd wordt de sterke punten van BAS te omschrijven, vertelt Rudy: 'Het meest trots zijn we op de snelheid en eenvoud waarmee we reageren op wensen van onze klanten.' Tot deze klanten behoren voornamelijk bedrijven met 2 tot 250 computersystemen. 'Het is belangrijk om in een offerte stadium goed te luisteren naar de wensen van de eindgebruiker. Diezelfde klant krijgt hierna dan ook een duidelijk verhaal welke oplossingen BAS kan bieden om aan zijn wensen te voldoen. Alleen zo ontstaat er een basis waarmee een bedrijf de komende jaren vooruit kan', besluit Rudy.

< Alle thema's