Citroën Bertens: Scholing houdt ons scherp

De Tilburgse vestiging zit in een pand dat prima aansluit bij het soort onderneming dat Citroën Bertens is. Een modern en gastvrij bedrijf waar zowel de zakelijke als de particuliere rijders voelen dat ze in vertrouwde handen zijn. Of ze nou alleen een C1 hebben of een volledig wagenpark van leaseauto’s en bedrijfswagens. Iedere klant wordt geholpen volgens het principe: GoedBeterBertens.


Uitgave: Okt-Nov 2010
Thema’s: Autobedrijf Dealerbedrijf Mobiliteit Transport

'Het bijzondere aan het merk Citroën is dat het een zeer breed productportfolio heeft, van kleine A-label auto’s tot grote limousines en een bedrijfswagenlijn van de kleine Nemo tot de grote Jumper', vertelt directeur Herald Verhagen van Bertens. 'Wij bieden vier modellen bedrijfswagens die in verschillende groottes leverbaar zijn. We kunnen hiervan het totale onderhoud uit handen nemen, ondernemers betalen dan een vast bedrag per kilometer.'

Een innovatief merk
In tegenstelling tot andere dealerbedrijven zag Bertens geen daling in de verkoop. Verhagen: 'We hebben in 2009 slechts één auto minder verkocht dan in 2008.' Citroën is een zeer innovatief merk, ieder half jaar verschijnt er een nieuw model dat qua vormgeving of techniek weer anders is dan de andere modellen. Ook met de vergroeningstrend loopt het voorop. Zowel in het zakelijke als particuliere segment zijn er typen met een zeer lage CO2-uitstoot, vrijstelling van wegenbelasting en een lage bijtelling. 'Voor vervuilende vrachtwagens boven de 3500 kilo geldt al dat ze sommige binnensteden niet in mogen. Het is een kwestie van tijd dat dit beleid uitgebreid wordt. Daarom investeren ondernemers nu ook al in milieuvriendelijke wagens tot 3500 kilo.'

Beste leerbedrijf
In de showroom zitten de verkopers op een centrale plek bij elkaar. Ronddwalen op zoek naar hulp is dus niet nodig. Ook de uitstekende koffie is een pluspunt. En dan is deze dealer in 2009 ook nog eens verkozen tot beste leerbedrijf in de mobiliteitsbranche. Verhagen: 'Een kroon op ons werk!' Gemiddeld werken hier zes stagiaires. Het grootste deel zit in BBL-trajecten (vier dagen werken en één dag per week school). Verhagen: 'Scholing is van groot belang, ook voor ervaren medewerkers, we zorgen regelmatig voor na- of bijscholing. Dat houdt ons scherp.'

< Alle thema's