(In)gericht op MKB
Robert Wielders ontvangt ons tussen de blinkende bolides in de showroom in Breda. 'Renova Lease is een van de vele leasemaatschappijen die ons land rijk is', vertelt hij. 'We vissen allemaal in dezelfde vijver. Daarom is het van belang je te onderscheiden. Dit doen wij met een persoonlijke benadering en door in te spelen op de daadwerkelijke behoefte van de klanten. Ons bedrijf is vooral gericht en ingericht op het MKB. Juist deze doelgroep is gebaat bij inhoudelijk advies. Wij proberen altijd te achterhalen wat de behoefte is. Waar het ene bedrijf de prijs belangrijk vindt, hecht een andere onderneming juist meer aan flexibiliteit of service. Renova Lease neemt het wagenparkbeheer op afstand over. Tijdens de leaseperiode denken wij graag mee. Komt bijvoorbeeld het aantal gereden kilometers niet overeen met het contract, dan seinen wij de klant direct in.' Dat het
met de persoonlijke benadering van Wielders wel goed zit, blijkt wel uit het feit dat vrijwel iedere klant hem op zijn mobiele nummer weet te bereiken.
Veranderingen in de markt
'Leasing op zichzelf is niet zo spannend', vervolgt de accountmanager. 'Alles wat daar omheen gebeurt juist wel! Er is in onze branche wel het een en ander veranderd sinds de bijtelling maandelijks verrekend wordt met het salaris. De prijs is tegenwoordig een belangrijker issue dan het type auto. Vroeger was een groen label op een auto een hip statement. Nu is het op veel plaatsen juist een bedrijfspolicy geworden. Dit is natuurlijk mede ingegeven door de kortingen die de overheid geeft op auto’s met een lagere CO2 uitstoot.' Ook de benadering van de markt is veranderd. 'De tijd van achterover leunen is voorbij. Als wij zelf niets ondernemen, gebeurt er ook niets.' Tot slot wil Robert Wielders benadrukken dat voor ieder merk een aantrekkelijk leasecontract af te sluiten is.