De Verkoopfabriek is dit jaar gestart door Jacko ter Beek (46). Voordat hij vijf jaar geleden als marketingstrateeg voor zichzelf begon, deed hij ruim 20 jaar marketing- en saleservaring op bij toonaangevende internationale bedrijven. Samen met een Social Media expert en een Search Engine Optimization (SEO) specialist vormt hij De Verkoopfabriek. “Samen vullen we elkaar prima aan en kunnen wij onze klanten van A tot Z helpen. Van het bepalen van de ideale marketingmix tot het ontwerpen van een website en het logistiek afhandelen van bestellingen.”
Passie
Jacko doet zijn werk met passie en hartstocht. “Ik ben gek op het emotionele aspect van marketing. Allereerst kijk ik wie de doelgroepen zijn en waar zij zich bewegen op het internet. Hoe komen bedrijven het beste in contact met hen? Het vinden, verleiden en behouden van de klant is voor mij de grootste uitdaging.” De Verkoopfabriek besteedt tevens volop aandacht aan SEO en Search Engine Advertising (SEA). “Een prachtig vormgegeven en technisch volmaakte website is geweldig. Maar volstrekt waardeloos als de doelgroep deze niet weet te vinden. Zoekmachineoptimalisatie is dan ook een belangrijk onderdeel binnen onze aanpak.”
Buzz
De Verkoopfabriek heeft ervaring in het creëren van ‘de online buzz’. “Social media speelt hierbinnen een grote rol. Belangrijkste voorwaarde is dat een bedrijf dit middel echt zelf wil inzetten. Het kost immers veel tijd en heeft de eerste maanden vaak nauwelijks meetbaar succes. Daarnaast is webcare ontzettend belangrijk. Als klanten online klagen over producten of diensten moeten bedrijven hier gelijk op inspringen, anders kan dit zeer nadelig zijn voor hun reputatie. Ook hiermee kunnen wij bedrijven helpen.”
Zere plek
Volgens Jacko laten ondernemers dikwijls kansen liggen bij het generen van leads. “Daarom hebben wij een automatisch systeem ontwikkeld dat leads genereert. Zo weten onze ondernemers precies wanneer ze bijvoorbeeld moeten nabellen. Door de gegevens wordt inzichtelijk waar hun klanten precies afhaken en kan de vinger op de zere plek gelegd worden.” Met De Verkoopfabriek kunnen ‘no cure no pay’ afspraken gemaakt worden. Jacko: “Als ondernemer betaal ik zelf ook het liefst pas als bewezen is dat iets werkt. Hopelijk trek ik hiermee twijfelende ondernemers over de streep om de wereld aan mogelijkheden van onlineverkoopkanalen te ontdekken.”