GP Systems: Identiteit als beleving

Door creatieve technieken hoeft niemand meer onopgemerkt te blijven. GP Systems bezit het technische vernuft om de identiteit van een bedrijf, in combinatie met een beeldscherm, onder de aandacht te brengen van een groot publiek.


Uitgave: Sept-Okt 2011
Thema’s: Audio en video Identiteit Communicatie

“Natuurlijk kun je jouw diensten op een beurs of seminar via een beeldscherm met je klanten delen”, zegt Hans Vogels (50). “Maar om maximale aandacht te trekken moet je eerst zorgen dat je als bedrijf opvalt. Dat betekent dat je het  bedrijf een gezicht moet geven.” GP Systems, gevestigd in Oirschot, bestaat uit een team van vier specialisten die hier volop ervaring mee hebben. Het beeldscherm wordt namelijk omhuld met een passende cover waarop het logo van een bedrijf kan komen. In 2D of 3D uitvoering. Een bedrijf is hierdoor al op grote afstand herkenbaar. GP Systems maakt dit mogelijk met de iCover productlijn. 

Eye catching messages
Vogels is ervan overtuigd dat beeldschermen en multimedia een steeds belangrijkere rol gaan spelen binnen communicatieprocessen. “De identiteit van een organisatie vormt bij inzet van deze communicatiemiddelen het fundament van de boodschap”, aldus Vogels. “Wie succesvol wil zijn, moet durven opvallen. Dit geldt voor alle bedrijven en organisaties die zichzelf serieus nemen. Daar hoort een duidelijke identiteit bij.” GP Systems richt zich in eerste instantie vooral op de vastgoed-, automotive- en financiële sector. Tot zijn klanten mag hij ABN AMRO, Rabobank, Porsche en Audi rekenen. Ook steeds meer ondernemingen binnen de real estate en infrastructuur zien de toegevoegde waarde van de iCover voor hun ‘eye catching messages’. “Toch gaan we nog een stukje verder”, zegt de oprichter en eigenaar van de zaak die nu zeven jaar bestaat. “Herkenbaarheid is een eerste vereiste, maar elk bedrijf wil zijn producten en diensten ook op een efficiënte en overzichtelijke wijze met zijn klanten delen. Door speciaal ontwikkelde multimedia support- en presentatiesystemen kunnen wij volledig aan die wensen tegemoet komen, waarmee we de ondernemer totaal ontlasten. Met de huidige techniek kun je met een beeldscherm zoveel meer doen.”

Simulatiesystemen
GP Systems heeft de juiste software en applicaties in huis om mensen een visuele en fysieke ervaring te geven via simulatiesystemen. Hiermee is het pakket compleet. “Het is leuk om je toekomstige appartement dat nog in aanbouw is vanaf een beeldscherm te kunnen bekijken”, zegt Vogels. “Maar nog leuker is het om via een knop je eigen voordeur binnen te gaan en in alle kamers rond te wandelen. En wie van racen houdt kan vanaf een beeldscherm naar een Formule 1 race kijken in een stoel die door speciale bewegingssimulatie met de raceauto meerijdt. Beleving, dat is wat wij onze klanten bieden.” Het team van GP Systems heeft verstand van vormgeving en techniek. En hun technisch vernuft simuleert zowaar een andere werkelijkheid. ‘2D en 3D multimedia beleving van 32 inch tot 320 inch’ luidt dan ook hun slogan. De i van iCover productlijn staat er niet voor niets. Ze toont een wereld van Identiteit, Intelligence en Interaction.

< Alle thema's