Technoprint: Een hoogstpersoonlijk kerstgeschenk

De meesten zijn er nog niet mee bezig. Willen ook nog niet denken aan kerstpakketten. De zomer kan immers niet lang genoeg duren. Toch gelden ook hier de gevleugelde woorden: regeren is vooruitzien. “Wie nu beslist over de inhoud van de pakketten, maakt de grootste kans dat de uitgekozen producten ook daadwerkelijk in de pakketten terechtkomen.”


Uitgave: Sept-Okt 2011
Thema’s: Webshop Relatiegeschenken Promotions

Ook bij Technoprint is het nog volop zomer. Maar de bureaus van deze specialist in relatiegeschenken, promotie- en werkkleding, buttons en kerstpakketten zijn al bezaaid met relatiegegevens. Sommige relaties hebben hun kerstpakketten al samengesteld, andere hebben aangegeven dat ze erover willen praten. In het laatste geval stapt Bert Korremans, directeur Technoprint, in zijn auto om het bedrijf hoogstpersoonlijk te bezoeken. “Technoprint werkt tegenwoordig van huis uit. Dankzij de minimale overheadkosten zijn onze geschenken nu opvallend scherp geprijsd.”

Op en neer
De nieuwe werkwijze scheelt de klant niet alleen euro’s, maar ook tijd. Reden ze vroeger al gauw een keer of drie naar Technoprint voordat alle relatiegeschenken waren geregeld, tegenwoordig is het Korremans die op en neer rijdt. Onder het motto ‘Technoprint komt naar u toe’ neemt hij het aanbod ter plekke met de klant door en regelt hij alles wat daarna komt. Voor wat betreft de kerstpakketten biedt hij de keuze tussen het traditionele kerstpakket en de ‘Joyful giftcard’.

Luxe en veelzijdig
De Joyful giftcard is nieuw in kerstpakkettenland. De werkgever bepaalt met dit concept alleen de prijsklasse waarbinnen het kerstgeschenk mag vallen. Vervolgens ontvangen zijn medewerkers tegen de feestdagen een enveloppe met daarin de Joyful giftcard. Deze card vermeldt een code, waarmee zij toegang krijgen tot de webshop van Technoprint. Hier mogen ze een hoogstpersoonlijk cadeau uitzoeken. Het assortiment sluit aan op nagenoeg elke interesse. Korremans: “Het aanbod is luxe en veelzijdig. De cadeaus variëren van kunst en kleding tot luxe huishoudelijke producten en travelsets.”

Zakelijke sfeer
De eindejaarsrelatiegeschenken liggen meer in de zakelijke sfeer. De gever heeft nu de keuze uit luxe pennensets, wijnsets en agenda’s. “Trendy zijn de USB- sticks”, vertelt Korremans. “Hiermee slaat de gever twee vliegen in een klap. Hij schenkt een aantrekkelijk en eigentijds cadeau en kan daarin bovendien een bedrijfspresentatie opnemen. Relatiegeschenken vormen een krachtig middel om relaties in stand te houden. En is dat niet wat elke ondernemer wil?”

< Alle thema's