"Wij draaien op oude familieprincipes", zegt Robert Wielders (35) vanaf de vestiging in Waalwijk. "Als collega's heb je dingen voor elkaar over. Niemand kijkt alleen naar zijn eigen takenpakket. Wij helpen elkaar als dat nodig is. Deze instelling begint bij de telefoniste en gaat tot aan de directie. Betrokkenheid en enthousiasme horen bij ons. Onze samenwerking en collegialiteit zijn het vertrekpunt van waaruit wij onze klanten tegemoet treden. Deze kracht stralen wij op de werkvloer ook uit."
Alle automerken
Familiebedrijf Renova heeft filialen in Breda, Tilburg en Waalwijk en een schadeherstelbedrijf in Bladel en werd opgericht in 1961. Voor velen staat Renova bekend als dé BMW- en MINI dealer, maar het bedrijf is sterk in advies en verkoop van alle bestaande automerken. "Een van onze specialisaties is dat wij de wensen van de klanten perfect laten matchen met hun bedrijf", legt de accountmanager uit die zich voornamelijk richt op de zakelijke markt. "Voor hen hebben wij Renova Lease opgericht, een service voor ondernemers op zoek naar een auto die op alle fronten bij hen past. Wij letten hierbij ook op actuele zaken als de bijtelling. Klanten willen weten waar ze met de nieuwe wetgeving aan toe zijn. De opluchting is groot wanneer ze via ons vernemen dat de kosten nauwelijks verschillen van wat ze gewend zijn."
Kopen of leasen
Om het de klant makkelijker te maken biedt Renova maatwerk met geavanceerde tools, speciaal ontwikkeld om financiële analyses te maken. De klant heeft bij Renova immers de keuze tot kopen of leasen, maar elke keuze heeft uiteraard andere consequenties. De kosten worden op deze wijze tot in de finesses aan hen inzichtelijk gemaakt. "Klanten reageren hier heel positief op", merkt Wielders. "Zij hebben veel vragen rondom de nieuwe wetten en regels vanuit de overheid. Heel begrijpelijk, er gebeurt op dit vlak ook een hoop. Als consument word je hier zomaar mee geconfronteerd. Het is onze plicht om hen van eerlijke en heldere informatie te voorzien. Pas als de klant alles goed in beeld heeft, kan hij ook bewuste keuzes maken. En dat is wat wij uiteindelijk willen. Bewuste klanten zijn
bij ons tevreden klanten."