‘Veel bedrijven besparen momenteel op marketing’, zegt de directeur van Q Promotions. ‘Dat is vaak de eerste post die weg wordt gestreept als er bezuinigd moet worden. Maar het gevolg is dat die bedrijven nergens meer zichtbaar zijn en het aantal nieuwe klanten drastisch daalt. Bezuinigen oké, maar draai het promoten van je bedrijf niet helemaal terug tot nul. Wie dat doet, mist de boot en wordt binnen no time door anderen ingehaald.’ Tommy Grein, die zijn bedrijf in 2002 oprichtte, weet waarover hij spreekt. De overeenkomst tussen zijn klanten - van MKB-ers binnen uiteenlopende branches tot organisaties als e-Bay en Marktplaats - is duidelijk. Zij zijn allen zichtbaar en vallen behoorlijk op.
Kwalitatief hoog drukwerk
Bij Q-Promotions draait het om kwalitatief hoog drukwerk. Denk aan flyers, briefpapier, visitekaartjes, brochures, banners, xxl bestickeringen en meer. Het ontzorgen van de klant door het bieden van een totaalservice plus een betrouwbare levering staan bij dit grafi sch bedrijf met veertien medewerkers voorop. ‘Eerst kijken we naar het product zelf, daarna zoeken wij er een passende producent bij’, vertelt Grein die al het productiewerk uitbesteedt. ‘De meeste bedrijven doen dit precies andersom, wat voor de klant prijstechnisch maar zelden gunstig is. Verder hebben we eigen chauffeurs in dienst. Onze klanten moeten op hun orders kunnen rekenen, bij ons dus geen pakketten die om onverklaarbare reden ergens blijven hangen.’
In en voor de regio
Naast milieubewust ondernemen hecht het bedrijf, gevestigd op industrieterrein Love in Tilburg, veel belang aan maatschappelijke betrokkenheid. Behalve dat het gebruik maakt van milieuvriendelijke drukprocessen en duurzaam papier, worden orders op drie vaste dagen in de week door de chauffeurs bezorgd. Per rit wordt geprobeerd om zoveel mogelijk adressen door het hele land in één keer aan te doen. Ook sponsort Q-Promotions instellingen als Willem II, RKC Waalwijk en het Ronald McDonaldhuis Tilburg. ‘Hoe meer ik in de regio kan doen, hoe meer ik voor de regio kan doen’, stelt Grein. ‘Als het met je bedrijf goed gaat, moet je de regio ook ondersteunen. Je krijgt het terug.’