Vocarius advocaten: Verfrissende juridische sparringpartner

Tien jaar geleden waren mrs. Femke Schabos en Petra de best respectievelijk stagiaire en patroon bij de Eindhovense vestiging van AKD. vandaag runnen ze samen Vocarius. Gedreven, pragmatisch en transparant ondersteunen ze bedrijven op het gebied van arbeids-, verbintenissen- en procesrecht.


Uitgave: Sept-Okt 2013
Thema’s: Zakelijke dienstverlening Advocatuur

Bij Femke roerden de familiare ondernemersgenen zich al eerder. In 2006 stapte ze immers tijdelijk uit de advocatuur om een eigen onderneming te starten. Ze miste echter de juridische wereld en ging vijf jaar later opnieuw aan de slag, dit keer bij een Nijmeegs advocatenkantoor. Met de oprichting van haar eigen ‘Vocarius’ kwamen begin dit jaar de liefde voor het vak en de drang om te ondernemen op een perfecte manier samen.

Wederzijds vertrouwen
‘Hoewel ik twaalf jaar met veel plezier bij AKD heb gewerkt, de laatste jaren als partner, besloot ik eind vorig jaar op te zeggen’, vertelt Petra. ‘Ik wilde namelijk mijn eigen koers varen. Hoe zich dat zou invullen, zou de tijd wel uitwijzen, dacht ik. Alles raakte echter in een stroomversnelling toen ik Femke opnieuw tegen het lijf liep. Bijzonder is dat Femke de eerste stagiaire was die ik opleidde. We hebben altijd contact gehouden. Toen ze me vroeg of ik interesse had om in Vocarius te stappen, heb ik geen seconde geaarzeld. Ik wist wat ze kon en wist dat we samen een kantoor met een goede, inhoudelijke dienstverlening en down-to-earth mentaliteit konden neerzetten. De goede band met AKD is overigens ook gebleven. Ik blijf als ‘of counsel’ aan dat kantoor verbonden.’

Sparringpartner
Vocarius is geen algemeen advocatenkantoor’, aldus Femke. ‘We zijn vooral gespecialiseerd in arbeids-, verbintenissenen procesrecht. Onze klanten komen uitsluitend uit de bedrijfswereld. Daarbij heeft Petra een bijzondere affiniteit met Food & Health. Sparren met bedrijven is wat Vocarius voor ogen heeft. Omdat we allebei aan de andere kant van de tafel hebben gezeten, begrijpen we de behoeften van de klant volkomen. Als huisjurist kunnen we de juridische vertaalslag maken van wat de klant wil concretiseren, en kunnen we de juiste juridische tools aanreiken om zijn bedrijfsplannen door te voeren. Vanaf het begin meedenken met de ondernemer zorgt niet alleen dat je zijn bedrijf door en door kent, het voorkomt ook problemen. En voorkomen is nog altijd beter dan genezen.’

< Alle thema's