BOV-Trofee: Booming Business

Op 6 november wordt in de Koepelhal in Tilburg voor de 15de keer de Beste Ondernemers Visie Trofee voor Midden Brabant uitgereikt. De organisatie is opnieuw in handen van de Junior Kamer Hart van Brabant en de finale wordt dit jaar nog spectaculairder dan voorgaande jaren.


Uitgave: Sept-Okt 2014
Thema’s: BOV-trofee Evenementen

Zoals de naam al zegt, wordt gezocht naar de beste ondernemer. Het thema van dit jaar is ‘Booming Business’: welke bedrijven lopen voorop in innovatie en/of hebben aandacht voor ketenmanagement en internationalisering? In de komende weken gaat een jury bestaande uit local captains of industry, onder leiding van Theo Verhallen van de Universiteit van Tilburg, uit de zes genomineerden een selectie van drie kiezen. Wij stellen de genomineerden graag aan u voor.

1 • REASeuro
REASeuro ondersteunt haar klanten zowel nationaal als internationaal bij alle mogelijke
vraagstukken rondom explosieven door het geven van advies, opleiding en het opsporen
en ruimen van niet gesprongen explosieven en geïmproviseerde explosieven. Oprichter en directeur Ad van Riel: ‘Iedere opdrachtgever en elke situatie is weer anders. Onze persoonlijke benadering past daar goed bij. Wij noemen onszelf met gepaste trots:
Explosieven Experts.’ REASeuro is doorlopend nauw betrokken bij de ontwikkeling van nieuwe producten en wet- en regelgeving. Momenteel werkt REASeuro aan het opruimproces van gedumpte munitie onderwater. Deze problematiek is groter dan global warming. Letterlijk Booming Business dus.

2 • Vimpex
Vimpex International Footwear is gespecialiseerd in het ontwerpen en produceren van een breed assortiment schoeisel voor het hele gezin. Vimpex brengt twee actuele en trendvolgende collecties per jaar uit. De zeer uitgebreide collectie en uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding vormen de basis voor het succes van Vimpex. Directeur Niek van Vliet: ‘Het steeds maar weer brengen van een sterke collectie blijft een heikel punt. Je wordt namelijk steeds afgerekend op je laatste collectie. Inventiviteit is en blijft daarbij erg belangrijk.’ 100 jaar geleden begon Vimpex met een winkel en grossierderij in houten klompen en is nu uitgegroeid tot een succesvolle, internationaal opererende onderneming. Niek van Vliet: ‘Met het hart in en voor de zaak blijven we vol vertrouwen voor de toekomst. Op naar de volgende 100 jaar.’

3 • Axon Digital Design
Al ruim 25 jaar is Axon actief als leverancier van hightech video- en audio producten voor de broadcast-industrie. Axon heeft een grote klantenkring opgebouwd in West- Europa maar ook daarbuiten. Axon producten kom je overal tegen bij bijvoorbeeld BBC, VRT, RAI, ZDF maar ook ESPN, CNN en CCTV. Axon is daarmee de ‘heart of broadcast’. Als wereldspeler onderscheidt Axon zich door haar klantenfocus. ‘We zijn zeer vereerd met de BOV-Trofee nominatie’, zegt Jan Eveleens, CEO Axon. ‘Het is vooral een belangrijke erkenning voor onze medewerkers die zich elke dag weer inzetten voor onze klanten.’ En booming business? ‘Zeker! Axon heeft, ondanks de lastige economie, recentelijk nieuwe kantoren geopend in Rusland, Singapore en Brazilië.’

BOV-trofee 2

4 • MTD Nederland
MTD zorgt voor water met de juiste kwaliteit, volume en druk tijdens evenementen,  eurzen
en industrieprojecten. Met haar 70 loodgieters worden jaarlijks meer dan 1000 projecten, drinkgelegenheden, toiletten, douches en keukens op water aangesloten. De cultuur,
ervaring en de kennis van de MTD medewerkers zorgt dat ze gevraagd worden voor lokale projecten zoals Tilburg Culinair, nationale projecten zoals Lowlands en internationale projecten zoals de Olympische Spelen in Sochi. Hans Verhoeven, Algemeen Directeur: ‘Wij zijn in een aantal jaren uitgegroeid tot een wereldspeler in onze branche en hebben hierdoor een unieke marktpositie gekregen.’ De grote speler kijkt dus over grenzen. Maar Hans besluit: ‘Ondanks vestigingen over de hele wereld zijn we een bedrijf met één cultuur en één visie.’

5 • ECO Steam and Heating
ECO verhuurt en verkoopt stoom- en warmwaterketels, welke worden gebruikt voor industriële productieprocessen en verwarmingsdoeleinden. ‘Het klantenbestand
bestaat niet alleen uit grote productiebedrijven zoals FrieslandCampina, Tata Steel en Shell, maar ook energieleveranciers als Essent en Nuon behoren tot onze afnemers’, aldus Natasja Leijser (operationeel manager). Volgens Jos Leijser (directeur) zit het succes van het bedrijf in het bieden van innovatieve en betrouwbare oplossingen waardoor de klant zich volledig kan richten op zijn core business. ECO wordt daarbij ondersteund door deskundige en enthousiaste medewerkers. Daarnaast voldoet ECO als enige verhuurbedrijf in dit segment binnen Europa aan alle landelijke wetgeving en voorschriften, zodat plaatsing door heel Europa mogelijk is. Met recht Booming Business.


6 • Basiq Dental
Basiq Dental bestormde tien jaar geleden de dentale markt als prijsvechter in vooral verbruiksartikelen. Directeur en eigenaar Bart van Eijndhoven: ‘Kwaliteitsproducten,
ongekende service en hoge leveringsbetrouwbaarheid zijn onze speerpunten. Orders van
klanten zijn heilig; als het nodig is wordt er tot diep in de nacht doorgewerkt.’ Vanuit een modern pand in Oisterwijk - met 12.000 artikelen op voorraad - realiseert Basiq Dental zo’n vijftien procent voordeel voor hun klanten. Hoe kan dat? ‘Wij werken zonder buitendienst. Alle producten waar een monteur aan te pas komt horen niet bij onze tak van sport.’ Efficiency in het afhandelen van de inmiddels meer dan 1000 orders per dag staat bovenaan. Daarnaast is de laatste jaren royaal geïnvesteerd in moderne huisvesting, automatisering en efficiency. Deze prijsvechter is klaar voor de toekomst!

Winnaarsgalerij 15 jaar BOV-Trofee
2013 Tegen de stroom in, volle kracht vooruit: GVT group of logistics
2012 Ondernemen is topsport: Elho
2011 Hart van de zaak: ART SMS
2010 Klaar voor de toekomst: Desso
2009 (H)eerlijk ondernemen: Cardan
2008 Partner in Business: Jos vd Bersselaar constructie
2007 Koning Klant: Sacha Shoes
2006 Brabantse Nieuwe: IGM resins
2005 De magie van strategie: Hoppenbrouwers Elektrotechniek
2004 Van snoeien naar bloeien: Bouwbedrijf Remmers
2003 Succesvol ondernemen in barre tijden: Sweegers Beton
2002 Maatschappelijk verantwoord ondernemen: Melis Metaalgieterijen
2001 Effectieve communicatie: Verf Verkoop Brabant
2000 Personeel en Visie: Reisbureau Disma

< Alle thema's