Ze zijn trots op hun warehouse. Alles wat hier is opgeslagen, van pennen en schrijfblokken
tot aan vlaggen, kan in samenwerking met logistieke partners op afroep aan de klant uitgeleverd worden. Door efficiënt voorraadbeheer gelinkt aan de drukwerk beheermodule Myso is het mogelijk om producten in één keer of verdeeld over meerdere filialen uit te leveren. Dit zorgt voor een ruime besparing in tijd en geld voor de klant. ‘Klanten zijn niet gebaat bij verschillende leveranciers aan hun deur’, zegt Marloes de Kok. ‘Dat is alleen maar tijdverlies, onnodige rompslomp. Wij verzorgen het totaalpakket van printing on demand tot voorraadbeheer en uitlevering. De kracht van een eigen magazijn is dat je nog onafhankelijker en efficiënter te werk kunt gaan.’
Ruime regelcapaciteit
De twee directeuren hebben niet alleen verstand van drukwerk, maar denken ook creatief met de klant mee in toepassingen en oplossingen. ‘We stappen het liefst zo vroeg mogelijk in het traject zodat we ook echt een toegevoegde waarde kunnen bieden’, stelt Jos Frijters. ‘Onze inzichten op de aanbiedersmarkt zijn groot. Daarbij kennen we de omgeving goed, bijvoorbeeld op het gebied van sign, promo of grootvolume. Door onze contacten bezitten we een groot leveranciersbestand waardoor we niet bang zijn voor concurrentie. Een positief effect van de neerwaartse spiraal in onze branche is dat je steeds minder mensen krijgt die iets kunnen maken. Klanten die bijvoorbeeld een matglazen scheidingswand willen
met een belettering of foto erop, kunnen zo’n vraag gerust bij ons neerleggen. Wij hebben de contacten en weten de weg.’
Communicatie
Het familiebedrijf uit 1902 ging als eerste drukker van Tilburg over op offset en omarmde vervolgens de digitale ontwikkeling. Anno 2014 staat het voor faciliteerder in communicatie. ‘Waren we nu weer achttien, dan hadden we voor precies hetzelfde vak gekozen’, reageren Marloes en Jos lachend. ‘Communicatie is ons ding.’